onsdag 9 februari 2011

En stilla undran......

Måste bara visa ett av mina mest älskade foton. Ett familjefoto på min morfar Johan, mormor Eda, moster Ruth med man och två barn, moster Vega
med man och ett barn, mormors bror Martin och till sist min ÄLSKADE,
ÄLSKADE mamma Svea Irene med sina två barn. Själv är jag inte ens påtänkt på många år framöver.Mamma står i mitten av fotot och ser lite konstig
ut i munnen. Anledningen är att hon dragit ut alla tänder. Fanns inte pengar till tandvård då. Men vet ni det fanns känsla för familj och sammanhållning. Man träffades var stolt över sin släkt och sin familj. Ställde upp för varandra. Man hade en sorts grundtrygghet och respekterade varandra. Idag är allt det här borta i vår värld det som idag verkar vara det ultimata är att vara självupptagen och att utnyttja sin nästa inte hjälpa..




















Tänk om vi kunde hitta tilbaka
till den här tidens känsla för
varandra. Ha de så gott alla
och om du möter en människa utan
ett leende ge henne av ditt...

Kramar Lisa

2 kommentarer:

  1. Jag ger gärna ett leende till alla som vill ha!!
    Anita

    SvaraRadera
  2. Nej nej! Inga fler resultat här inte *fniss*

    Och det där med leende.... Det gör sååå mycket!!

    Kram Erika

    SvaraRadera