onsdag 16 november 2011

Renovering...

Hallojs raringarna..

Ja nu har man varit på sin första renovering, för det räckte ju så klart inte med en när man är ett gammalt vrak. Hmm, ja amerikansk kiropraktor i Norge och så jag svensk då. Kan ju inte annat än bli kanoners eller hur. Ned på sträckbänken på mage och  sen kom en maskin som såg ut som en sån där bilpoleringsmaskin ni vet, stor och rund med två handtag. Okej, blunda och håll andan det kan inte bli värre. Jisses kan jag säga det var min första polering, hela jag vibrerade och gudarna ska veta vad de kliade sen. Ville ha en stålkratta och rafsa på min arma baksida men det var bara att härda ut. Sen skulle så allt återställas till sina platser men se de gick inte så bra. Satt som berg, lite knak och brak i diverse möjliga och omöjliga ställningar. Men jag satt som berg. Så det blir en omgång till på fredag. Stackaren måste väl vila innan hon orkar göra ett nytt försök mig. Sen slocknade jag som ett utbrunnet ljus här på soffan när jag kom hem...


Är den inte för söt, hållaren för post, räkningar eller kort ja vad man vill. Hittade den här i en liten fin inredningsbutik.....

Imorgon skall vi ta en shoppingtur för då är jag fri. Mannen behöver nya tofflor för Fjompen kräktes i hans igår. Så går det när man äter husses mat, hahhaa...

Nu får ni ha de så gott , tack för att ni tittar in i min freluga . Var rädda om er och varandra.


Kramar Lisa

15 kommentarer:

  1. Är du uppe och bloggar så här sent? Har kiropraktorn dragit så du inte kan sova? Har varit på tjejmiddag och som vanligt är jag pigg som en mört....när alla andra sover. Natti natti/Lila-Christina

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! sicken fin korthållare, så trevligt med shopping tur, tror det blir mer än tofflor hi hi..o jag ja tittar in så här innan jobbet kallar, sen ledig i tre dagar "Lycka" må så gott kram kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Godmorgon vännen!
    Ha ha...du är så kul när du skriver..kan riktigt se dej ligga där!!! Hoppas att det kommer att bli jättebra efteråt! Skönt med en ledig dag!
    Njut och mys..och bara ha det gott!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Halloj gumman
    Men gud!! vågar du gå tillbaka dit hi hi hoppas de hjälper iallafall.
    Jättefin postgrej du hittat,ska ta mej till Norge någongång i framtiden ocg följa dej på shopping ;)
    Ha de så bäst gumman .
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att de är ljuvligt att gå till en kiropraktor, i alla fall efteråt. De otäcka ljuden skulle jag klara mig utan och så blir jag alltid så förvånad över hur den relativt lilla tjejen kan kasta runt mig som en vante när hon böjer och trycker och har sig =)
    Det var en fin nypa du hittade, passar sig bra nu med alla fina julhälsningar som kommer snart i brevlådan! Ha en fin dag och jag hoppas att du blev lite bättre efter behandlingen igår. kram Helena

    SvaraRadera
  6. Hallo gumman!
    Hoppas att det hjälper med din behandling hos kiropraktorn. Värst är ljuden när de bökar med en.
    Jättefin postklämma du hittat.
    Krya på dig och var rädd om dig.
    Styrkekramar Britt

    SvaraRadera
  7. Jag kan riktigt se detta framför mig...du skriver så roligt. Aj aj vad du sitter fast. Men hoppas det blir bättre vännen. Och en söt liten bild du visar. Ha det så nu kram Maria

    SvaraRadera
  8. Vilken söt korthållare!

    Men du, det verkar som om din rygg verkligen har gått i baklås. Hoppas det fixar till sig!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  9. Men fy för den lede!!! Nu bara MÅSTE du bli bra snart!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Jösses, vilken behandling du genomgick, sånt blir man trött av! Hoppas det hjälper nästa gång.
    Din korthållare är jättesöt!
    Ska tänka på dig imorgon när du är hos stenkrossen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Hihii någon polermaskin har jag aldrig fått testa ;) men däremot massa olika ställningar och knak o brak. Hoppas hon får loss din rygg vid nästa besök, måste sitta nå grymt.
    Väldig söt kortklämma du har hittat.
    Ha de gott och lycka till, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  12. Nej, det kan väl ta lite tid att rätta till det som varit krokigt ett tag. Och att du blev trött förstår jag mycket väl. Är likadant när man är på massage.
    Hoppas husse hittar några fotriktiga skor idag då. Och att han passar dom för Fjompen.
    Ha det så gott.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Vad bra att du fått hjälp nu iaf. Kan tänka mig att det tar några dagar (förhoppningsvis) innan det släpper helt. Usch, är så obehagligt när det knakar sådär...
    Hållaren var verkligen söt ;o)

    Tror dessvärrre INTE att stackarn lärde sig något av att spy i tofflorna ;o)

    Hoppas du har en bra eftermiddag!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Oj då stackars fjompen och stackars mannen men framför allt stackars tofflorna;)

    Hoppas du snart bli bättre i maskinen, du får vårda den ömt för vi får bara en;)

    Ha nu en ljuvlig kväll

    SvaraRadera
  15. Åh vännen, här kämpar du och jag har inte ens kikat in och kommenterat... hoppas renoveringen hjälpte nu och att du snart mår bättre!!

    Du har väldigt mysigt hemma!!

    KRAM

    SvaraRadera