onsdag 23 november 2011

Kaffeväska.....

Hallojs raringar...

Äntligen hemma i Sverige. Orkade inte åka igår var sååå trött. Ställde klockan tidigt men Snoozade 4 grr så piggelin har inte intagit min kropp ännu. Eftersom Fjompen skulle hem till frissan kl 12 blev det till att rusa upp ur sängen och störta iväg.Satte på kaffebryggaren och fiffade till resten av mig så gott de gick. I med kaffet i en sån där fiffig termosmugg ni vet och iväg med hela lasset. Äntligen uppe på motorvägen och skulle njuta av kaffet, mmm första klunken. Whäää, det var fruktansvärt och hade inte ens färg. Antagligen hade filtret vikt sig eller så hade jag kokat på de gamla filtret. Tänk att man kan bli en sån kaffemoster. Jag bara MÅSTE ha kaffe på morgonen så det blev till att stanna vid en mack så fort det gick. Smart som jag naturligtvis är så ställde jag den gamla termosmuggen i handväskan som stod på framgolvet utan att hälla ur innehållet. Har bara en mugghållare i mitt lyxåk. När jag stannade för att rasta Fjompen och skulle ta fram min plånbok gissa vem som hade en väska med innehåll som simmade i kaffe...Hällde ur kaffet och räddade vad som räddas kunde. Hade en del att tvätta rent när jag kom hem om man säger såå...Allt luktar kaffe, hahaaaa

Och stackars Fjompen sen han vägrade gå in till frissan och nu vill  han inte gå ut, ser ut som ett lejon upptill och en rakad pudel nertill, så söt..Men lätt att hålla ren iallafall..

Sen ska såna äldre damer som jag inte headset till telefonen. En man skulle komma och hämta ett av Mannens fyndkartonger idag och ringa före. Telefonen ringde och jag svarade, men inte ett ljud men man såg ju gubben i rutan så han var ju där. Skrek högre och högre i luren men inte ett svar..Men herre jösses vad är de för galning tänkte jag men hörde samtidigt ett svagt skrik på köksbordet. Joo där låg headsetet med den stackars mannen vrålande. Gissa om jag skämdes...

Ja det var min dag så långt, joo jag har kommit på att jag nog inte får fram några adventssaker ut förrådet. Kikade in men stängde med en suck. Ett berg av kartonger döljer mina julsaker, hmmmm
Ja de löser sig väl. Har köpt en ny advetsstake får väl ta den med mellan när jag åker, hahhaa.


Jag är ju hopplös när det gåller de där erbjudandena som man får , en vara till halva priset ni vet. Så det blev denna stake från Jotex för halva priset. Jättefin faktiskt ..



Men ni får inte se den lysa för det är ju inte advent ännu..

Nu ska ni ha de så bäst godingar. Tack för att ni finns. Imorgon ska jag minsann hinna runt till er och uppdatera vad ni har haft för er. Önskar er alla en skön torsdag..

Kramar Lisa

20 kommentarer:

  1. Helt underbart med kaffet--gjorde likadant häromsommarn med en 7up som jag "ställde" i väskan för att bära ut några stora glassar på ett glasscafé;))Hela mobilen o plånboken översvämmad, fick plocka isär mobilen i smådelar för att rädda den:D
    Snygg ljusstake, själv har jag fusktänt flera av mina härhemma för att insupa stämningen! Inväntar kylan nu bara...
    Ha det gott ♥
    Kram fia

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem...till Sverige!!
    Hur lätt är det inte att välta en kaffemugg..ant i väskan..el på golvet i bilen..går också bra...el inte....hihi...
    På tal om att det inte smakar ngt...min yngsta och hennes sambo var på Liseberg i helgen...dom köpte två cappuccino...Josefine tyckte dom hade konstig färg...smakade liiite bara..som tur var...det hon fick i sig..var rengöringsmedel..blandat med vatten...kunde slutat riktigt illa!!! Helt otroligt!!!
    Njut och bara ha det gott nu när du är hemma!!!
    Kram och godnatt/Annika

    SvaraRadera
  3. Vilken kaffe historia.. och allt hände INNAN morgonkaffet. Hur är det med ditt morgonhumör? Mitt är helt okej så länge saker och ting inte jäklas med mig ;) Historien med headsetet tyckte jag var desto roligare, hi hi. Fin ljusstake! Mina åker fram på lördag, men kommer att tändas först på söndag! Här tjuvstartas det inte heller! kram kram

    SvaraRadera
  4. Hihi du är bara för go Lisa :). Jag älskar verkligen hur du skriver och bjuder på dig själv. Det du berättar har jag full förståelse för, är själv en riktig virrpanna som lyckas med det mesta.
    Hoppas nu du får vara hemma ett tag denna gång och hinna landa lite.
    Ha de gott min vän och välkommen hem.
    Många kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Hihi, din lilla virrpanna! =)
    Mmmm, sånt där *härligt* kaffeblask utan vare sig smak eller färg lyckades jag bjuda hela jobbet på en morgon när jag satte på kaffet... *urk!* Undrar hur det gick med deras morgonhumör när de blev utan morgonkaffe, hihi! =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Härliga du! Du har verkligen förgyllt min morgon, med dina tokigheter. Blir så glad när jag läser din blogg. Ska snart smyga fram den lila stjärnan. Som ligger längst in i garderoben. Ojojoj mannen kommer att få spel! Kram

    SvaraRadera
  7. Vännen, jag kan se hur du far fram som ett jehu med allt och hur tokigt det blir ibland! Du är så rolig!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Som det kan bli ibland,men välkommen tillbaks till sverige.Jättefin stake du har.

    SvaraRadera
  9. Ha ha ha.. Förlåt att jag skrattar.. Men jag kan se dig framför mig i all röra med kaffe.. Stackare..

    Så fin ljusstake.. Jag har tänt det som kommit upp, fuskar lite vart år, så där några dagar i förväg =)

    Ha nu en fin dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Fniss fniss... Ja det där med headset känner vi allt för bra igen... Vet inte hur många gånger syster A legat i fickan skrikandes medan syster L hållt i telefonen och skrikit;)

    Fin adventsljusstake du köpt, blir härligt att tända dem alla på söndag;)

    Önskar dig en härlig dag

    SvaraRadera
  11. Hahahaha! Det är ju bara för härligt att läsa din blogg!:) Fast kaffe i hela väska ÄR ju inte kul, det förstår jag ju...Men du BESKRIVER saker på ett kul sätt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Händer allt dig ?? "skämt åtsido" nu Adventstökas det,en o annan tomte smyger fram.. det är ju såå kul!! kan tänka mig att du har massor av mys hos dig o fina saker.ha det bäst kram kram Jessica

    SvaraRadera
  13. Hej vännen så länge sedan jag var inne här, men tiden har inte räckt till. JAg trodde först det var du som skulle till frissa,,, tänkte ,,, varför fixar hon till sig innan och varför sånt besvär med affe. Det kan man ju få hos frissan!!!
    Men det var ju inte du, hihi...
    Ha det så gott och Lè det ska man göra åt sina tokigheter, hihi.
    Kramkram<3<3nettan

    SvaraRadera
  14. Hi hi....en sådan cirkus....Och fin adventsljusstake du köpt, den gillar jag.

    Kramar till dig från mig / Maria

    SvaraRadera
  15. Hej, det går lite galet ibland, eller hur;)Förstår om du håller dig för skratt, men vi som läser, har svårt, men jag känner med dig:) Ha det så bra nu och drick din kaffe i lugn och ro nästa gång;)innan du åker iväg. Christina

    SvaraRadera
  16. Som ni far så förstår jag inte hur du kan hålla ordning på var någonting är?!?!
    Den där staken var verkligen snygg. HÅller fullkomligt med du.
    Hoppas du får stanna hemma några dar nu.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  17. Men vännen då- där ska ju inte kaffet vara...Vilken fin stake;) Kramiz

    SvaraRadera
  18. Stackars dig, tur det var kaffe och inget annat:)
    Vilken fin ljusstake, har inte plats för såna i mina fönster annars hade jag nog slagit till och köpt en jag med.

    Kram Annika

    SvaraRadera
  19. Ojojoj en sån dag, så är det bara ibland och då går allt på tok :) men en fin ljusstake har du i alla fall.

    Kram och en fin advent!
    Agneta

    SvaraRadera
  20. Vill bara säga hej och berätta att jag skickat tvålarna idag:))))

    Kram Susanne

    SvaraRadera