söndag 27 november 2011

Bortskänkes rygglös galning....

Hallojs raringar..

Så var det första Advent då. Härligt eller hur. En del har väl haft turen att få lite snö men här i Örebro har vi bara regn och regn samt halvstorm. Ja just nu framkommen till Norge så är det bara mörkt...

Tror ni jag kunde låta bli att rota fram kartongerna i förrädet..NÄÄÄ, just de. Hur i alla heliga helgons natt ska man få sig själv att fatta nåt nån gång. Jodå, trampade iväg till förrådet och började hiva kartonger hit och dit. När jag äntligen med stor möda och jkl mycket besvär fått fram kartongerna så lägger sig en bil på tutan bakom förrådsdörren. Den mannen var inte en favorit hos mig just då, finns andra vägar än denna lilla typ gång och cykelväg men Näää. Han skulle fram satt där och viftade medans jag hivade och tänkte inte snälla saker. In med kartongerna igen, ut med kartongerna igen och änligen kunde jag bubba in de jag skulle ha.

Pysslade upp lite tomtar, stakar, stjärnor och saker. Sen for jag och Fjompen med ilfart till skogen och  rev till oss lite tallris. ÄNTLIGEN fick man lite gos mysig stämning.  Satte oss ned i soffan med nykokt kaffe och pepparkakor. Sen kom jag inte upp......

Hmmm, jo just de RYGGEN sa upp sig igen. Och varför inte de. När dårpippin som äger den beter sig som hon gör. Inte kan man vänta tills man får hjälp inte, nää allt ska man helst ha gjort igår. Man är ju inte riktigt klok..Ja inte jag iallafall. Så nu sitter jag här och lurar på hur jag ska lösa de här. Har ju tid för recond imorgon så ska försöka få  jobba och hasa mig dit sen.

Sen hade ju Mannen en sak till mig med sig i sitt nyinköpta lass. En massagedyna för bilen. Nja för mig att ha i bilen att sitta på alltså.  Monterade in den tills vi skulle åka så jag skulle få mysa. Satte mig skönt tillrätta. Inget hände. Nää fruntimmer, vi kan inget jag vet..Så han tog dosan och vred. Herre kära nån, jag for som ett skott fram i rutan. Allt startade på högsta fart på en gång. Kan ju säga att ryggen blev inte ett dugg bättre av den färden...Men resten av resan var dessto behagligare...


Hann iallafall få fram min älskade Adventsstake men inga Julstjärnor i fönster, då hade ryggen gett upp...


Hade menat hinna med lite glögg i byttan också men de får bli nästa gång...För nu tänker jag skänka bort den här envisa, helt galna kvinnan som ödelägger de mesta. Nää men iallafall tala ett par sanningens ord med henne...

Hoppas ni hade en alldeles underbar Advent alla raringar och jag önskar sååå att jag kunde tassa runt hos er men har inte lärt mig ligga och skriva än. Och ryggen är verkligen kass just nu. Sååå allt gott till er och ha en fint start på vecka. Förlåt att jag inte kan tassa runt till er och tusen tack för att ni finns och tittar in...

Varma Adventskramar Lisa


20 kommentarer:

  1. Halloj gumman
    Ja du är alltid välkommen hit vet du och vi slänger ut gubben i gästrummet så får du sova hos mej hi hi
    Oj va du kämpar med din rygg:(skit.
    Ha de så himlans bra de bara går vännen .
    Hoppas vi ses snart:)
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  2. Stackars dig ,inget roligt med en krassad rygg
    men du skriver för roligt ,mitt i allt elände kan jag inte låta bli att le
    Krya på dig

    SvaraRadera
  3. hejsan vännen!

    Ja nog behöver du prata med den envisa kvinnan om både det ena med det tredje. För inte ska hon väl åka och jobba innan sin recond med den ryggen. Nej hon behöver nog vila skulle jag tro.

    Ta nu hand om dig vännen så du blir bra i din rygg, många kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Det hade jag redan räknat ut... att du skulle envisas fram med kartongerna ur förrådet alltså :) Men jag förstår dig, lite julstämning vill man ju ha så här till första advent! Hoppas du får en fin vecka och att du får ordning på ryggen någon gång!! kram på dig.

    SvaraRadera
  5. Godkväll hjärtat ♥
    Hoppas att du snart blir bättre i ryggen, tänker på dig och skickar massor av Krya-på-dig kramar ♥

    SvaraRadera
  6. Undrar om man kan önska sig nya kroppsdelar av tomten...nää, tänkte inte på bröst eller läppar utan nacke och axel, och i ditt fall rygg...
    man kan ju pröva i alla fall...det värsta som kan hända är väl att man får duschchampo eller nåt istället:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Å nääää...din stackare... Nu när det var lite bättre. USCH vad jag tycker synd om dig!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Godmorgon!!!
    Den galna kvinnan är välkommen hit...så kan vi peppa varandra..hihi..
    Vet precis hur det är...Kan själv..och sedan får man betala dyrt för det!!
    Älskar dina inlägg...är blandade med både allvar och humor!!
    Underbar adventsljusstake!!!
    Hoppas nu att du mår lite bättre idag...och iaf kan röra dig liite.
    Var rädd om dej vännen och ha en så bra dag du bara kan!!
    Kram Annika
    Ps..TACK för dina alltid såå gulliga kommentarer hos mej!! Värmer såååå!!!

    SvaraRadera
  9. Men hjärtat, vad har jag sagt till dig flera gånger? Det går inte att behandla ryggen hur som helst när den varit kass, det tar sin tid. (Säger jag som aldrig kan stilla mig och lyssna på andra)
    Kanske du skulle sjukskriva dig några dagar - men då funkar väl inte jobbet förstås!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  10. Hej vännen ♥
    Aj aj du ska vara rädd om kroppa stackarn, men vad gör man inte för att få fram sina kära små ägo delar :)pyntat o fint har du ♥ visst är det kul!! i dag är jag ledig o funderar på vilken ände jag ska börja i...kramizar i massor Jessica

    SvaraRadera
  11. Nja, vet inte om första advent var så mysig egentligen. Storm, regn och en gubbe som är ute och kör i det hela är inte min melodi!! Men han kom hem välbehållen som väl var och idag är stormen över och vi har fint, soligt väder. Och alla mina saker står kvar i trädgården som dom ska. Trodde man skulle få springa runt och plocka blommor lite här och där, haha.
    Ja, du är ju en riktig toka du. Tänk om du kunde lära dig nån gång att man behöver inte göra allt själv. Ja, kanske att du fattat det nu när ryggen gjort sig påmind igen, haha.
    Ha en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  12. Men herregud va du håller på!!!Inte konstigt att din rygg har sagt upp sej vet ja!!!Men jag är likadan kan inte vänta utan har jag kommit på ngt då ska de ske NU!!!!! Ajajaj, och massagen lät ju inte för skön hahahaha....flåt kunde inte låta bli!!!
    Söta du får ha det så bra det går att ha ....
    Stoooooooooooooora kraaaaaaaaaaaamen från mej!!!
    Lotta

    SvaraRadera
  13. Åå rara du, DU MÅSTE VERKLIGEN TALA GUMMAN TILL RÄTTA, hihi
    Inte kan man hålla på så där nu i jule tider,,, eller,,,
    Vad ska man annars göra när man vill hinna med så mycket, hihi.
    Men inte kul med ryggont inte... Du måste verkligen vara rädd om dig<3
    Oj nu blev det rörigt men jag hoppas du förstår vad jag svamlar om, hihi.
    Hoppas du får rätt på ryggen snart!!
    Kramkram<3netta

    SvaraRadera
  14. Nu måste den galna kärringen som bor hos dej ta det lugnt. Skämt åsido, snälla du var rädd om dej och din rygg!Här har stormen tagit med sej min rosenpergula och vattnet från havet steg ändan upp på vägen. Det var kusligt. Så nu sitter jag i kö till försäkringsbolaget, för att höra hur det är med stormskador! Ha nu en bra och lugn vecka. Kram

    SvaraRadera
  15. Men du är väl bra envis du..♥..men ..jag vet hur det är med envisheten..♥...det ska gå..♥...och ryggeländet det känner man ju igen..har fått lov att backa på så mycket av mina hobby´s...men tack o lov så finns det ju fler hobby´s...som inte belastar ryggen lika mycket. men vi lär vara lite försiktiga både du och jag med eländet..♥..kram Lisa och ha det gott...Marie

    SvaraRadera
  16. Men vännen då... Du måste lyssna på din kropp, tänk att det är den enda du har så du måste vårda den ömt. (fast jag förstår dig, jag hade tyvärr gjort detsamma men det är lättare att läxa upp någon annan än sig själv;)

    Hoppas nu att ryggen blivit lite bättre och att du snart känner dig piggelin igen.

    SvaraRadera
  17. Japp! Jag står till förfogande att ta emot em hjläplös,nästan rygglös snart karllös om du kommer till mej så kan du få bli mitt fosterbarn ett taga...♥ NU måste du vara rädd om dej...Kryapådejhälsningar Gunilla ♥

    SvaraRadera
  18. Hej vännen!
    Hoppar in för att önska dig en skön 2:adventshelg.
    Hoppas innerligt att du är bättre i din arma rygg.
    Många kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  19. Hoppas du redan nu är bättre i ryggen...
    Ta hand om dig!!

    Adventskramar Linda

    SvaraRadera
  20. Hjärtat var har du tagit vägen? Det är väl bra med dig?
    Kram Eva

    SvaraRadera