torsdag 24 november 2011

Frässss...

Ahlojj raringar..

Det blir att köpa ny väska, den gick inte att rädd..,hhahahaa. Björn Borgs väskor gillar inta att drunkna i kaffe. Ni skulle känna va den luktar. Men allt annat är ok nu, ja av de som var i väskan. Och den stackars mannen vågade tom komma och hämta kartongen efter allt mitt skrikande, han hade visserligen frugan med sig ändå in till trappen. Annars har jag inte gjort annat än fräst idag. Hur i all världens dagar ska jag kunna få till nåt när jag inte får fram mina adventssaker. Går ju bara inte. Hur ska jag kunna känna hur allt ska stå och vara utan att ha allt på plats. Nääää de går inte alls.Ser ut som om en tromb har härjat i köket just nu, allt är upp och ner. Kan inte bestämma mig ens vad jag ska ha för stolsdynor. Rött, grått eller vitt... Gick ut i förrådet och prövade i min ilska att rubba kartongerna, jo en del funka de på mens en del satt som amen i kyrka kan jag säga. Gissa vem som inte ville prata med sin ilskna fru idag, hmmm. Så vad gjorde jag då.. En av de träligaste sakerna som finns, dammsög bilen..




Köpte den här skylten när jag shoppade i Norge sist står Home Sweet Home även om det inte syns så bra just här. Har haft den som duttmall på en mindre byrå, blev riktigt bra.. Ja byrån alltså för just nu känns det inte som på skylten, speciellt inte i köket...



Den här söta lilla handduken fick också följa med hem...



Och dessa underbara servetter ...

Nu ska jag kissa Gonatt med Fjompen dra täcket över huvudet och vänta på Mannens återkomst så jag kan adventa till de nån gång.  Tusen miljoner tack för alla era goa kommentarer och ha en skön fredag
alla rarisar som tassar in...Ni är så välkomna ..

Kramar Lisa

15 kommentarer:

  1. Jag tror inte det ser ut som en tromb gått fram i ditt kök, du har säkert jättefint!
    Handduken du köpt är ju underbar!
    Ha en fin fredag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Godmorgon vännen,mysigt som vanligt att komma in till dig,du undra var jag köpt kransen,i Ullared stod dom utanför och sålde.

    SvaraRadera
  3. Halloj vännen!
    Trots att du är arg som ett bi får du mig att le, du skriver så underbart :).
    Tråkigt att inte väskan gick att rädda. Hoppas det inte var en superfavorit. Här hemma ser det oxå ut som om en tromb gått fram. Igår kom tom tårar från Tildas kind när jag sa att vi inte skulle hinna ställa fram adventsaker tills på söndag. Gjorde ont i hjärtat så nu är det full jul på flickornas rum. Ska nog försöka fixa lite även nere i dom rum som är minst dammiga ;).
    Ha en bra dag och tack för din fina kommentar.
    Många kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Godmorgon vännen!!
    Måste börja med att TACKA dej för dina alltid så mysiga kommentarer hos mej!
    Är en fröjd att läsa både dom och din blogg!
    Måste ändå le..liiite...i all ilska du känner...för jag vet precis hur det är!!!
    Var i mitt källarförråd igår och letade efter mina ljusstakar...blev tokig...hittar dom inte!!!
    Undra...om dom är förpassade till soptippen..??
    Får ner idag igen och göra ett nytt röjande...:(
    Önskar dej en mysig dag..och hoppas att du får fram dina kartonger...med pynt!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Hej söta du ♥ tur att du finns o förgyller våra dagar med ditt härliga Lisa prat ;)) ha en fin första Advent..mys o bara ha det bra!kramiz Jessica

    SvaraRadera
  6. Vad har herr Borg blandat i det tyget då? Gamla fotsvettiga sockor eller??? Visst blir man irriterad på sig själv när man gör saker som man inte borde, haha.
    Och det där med lådor och annat känner man ju också igen. Jag har lådor i källaren och nu har äkta gubben dragit ihop dom i en stor hög!! så jag kommer inte åt någonting. Inte roligt alls kan jag säga, haha.
    Men jag hoppas du får en bra fredag när väl maken kommit hem.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Hej söta rara du. Vad synd på väskan! Men vad härligt det måste vara att vakna med ett strålande humör (även om du kanske inte gjorde det idag?!, hi hi). Här ska det också rivas fram adventssaker, men jag tror att mina är lite mer lätt tillgänglig. Nä nu är det dags för mig att dricka upp kaffet och sätta igång. Det är alldeles för mycket som ska göras! Önskar dig en härlig fredag och en underbar helg! kram kram

    SvaraRadera
  8. Hej kära vännen!

    Inte ska väl du vara och dra och slita i orubbliga kartonger!? Var rädd om ryggen nu!

    Söta grejjer du hittat! Perfekt att kunna använda skylten som duttmall.

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  9. Men!! Jag skrev ju till dej här i fredags...Kom inte den mä den kommentaren då? Blää...Du är ju för söter Lisa! Fina saker du hittar,den handduken har jag också! Pussen från mej ♥

    SvaraRadera
  10. Hej, usch ja och vara beroende av ngn akkan bara för att man inte orkar, når någongting. Jobbigt att vänta när man vill NU! ;D Söta servetter och handdduk har du i alla fall lyckats med alldeles själv:) Var rädd om dig nu och advent finns kvar ända till jul, så du hinner! Kram Christina

    SvaraRadera
  11. Haha, du är väl för härlig ändå mitt i ditt trombkök..
    Ha nu en lugn och skön adventshelg..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  12. Ha ha, vet hur det är när pyntet ska fram, blir oftast till att ränna iväg och köpa nytt. Den dag man röjer får man ha utförsäljning, har antagligen 67 elljusstakar och 798 ljusslingor liggande:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Att fräsa av sig är ett måste ibland;) Hoppas du nu fått adventspyssla och att mannen kunde rubba lådorna...

    Önskar dig en ljuvlig första advent

    SvaraRadera
  14. Halloj gumman
    Jag hör att de går bra som vanligt;)
    Skönt du får komma upp hit en sväng och "vila" hi hi .
    Ha de så himlans bäst nu
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  15. Hoppas ni har en fin första advent. Ta det lugnt i blåsten!
    Kram Elzie

    SvaraRadera