tisdag 8 november 2011

Om än så bara....

Hallojs raringar..

Ja för det är ni verkligen. Vad skulle jag vara utan er trogna, upplyftande, bärande, goa, varma omtänksamma bloggvänner. Ni finns där när man tvivlar och fotfästet helt försvunnit ibland. Lyser upp med era små ljus så att man finner vägen igen. Visar att det finns nån som bryr sig och som man har ett värde för. Önskar jag kunde ge en STOR och GO kram till er alla personligen men de får bli per blogg istället.

Ja så var man på banan igen, verkar som man än en gång klarat en landning om än så bara på ett ben. Nää jag har inte brutit benet.. Lite skadeskjuten bara. Gäller bara att hitta ut ur labyrinten också så blir allt kanon. Har precis upplysts om att jag är bland det envisaste som finns. Men å andra sidan kan man väl ha värre talanger eller hur. Hade min moster och morbror på besök i helgen. 81 och 78 år gamla, världens goaste. Hon är min stora idol men de ska ni få höra om senare.  Vi lämnade in vår bil i slutet av förra vecka för den gick som en anka  och det var lite svårt att få den kvar på vägen  i kurvorna här i Norge. Så vi hade vår gamla WW-buss och susade omkring i under helgen. På lördag var vi på ljuständning i minneslunden , så vackert med facklor, ljus och sång. Men när vi skulle hem så hade bussen så klart bestämt sig för att batteriet var slut. Så jag, moster och morbror fick skjuta igång eländet. Tre stapplande gamlingar skjuter på en gammal buss men vi fick den att brumma iallafall.  Men nåt hände tydligen med min rygg under alla helgens puttningar, var inte fel på batteriet. Nåt med startmotorn. Ett tag hade vi en kvast som stack ut från huven medans vi sköt på. Nåja igår när jag kom till jobbet så började ryggeländet krångla och efter några timmar gick jag som en höggravid elefant i korridorerna. Det slutade med att jag blev hemskjutsad. Så nu ligger, stapplar och halvhänger jag på allt här hemma. Tyvärr så har jag åter en gång fått mig en läxa för att jag inte lyssnat på min kropp utan kört i högsta fart på motorvägen igen. Ja jag vet att jag är hopplös...


                                         Men tänk att snart får vi tända adventsstjärnorna igen.....


                                                 Ta fram stakarna och tomtarna, såå härligt...


                                                 Pyssla och fiffa till det...Älskar julen...



Ha nu en skön vecka alla goingar. Tack för att i tassar in gamla som nya. Ni är bara så bäst. Massor av värme och kärlek till er alla...

Kramar Lisa







18 kommentarer:

  1. Hej vännen!!!
    Så härligt att läsa ett inlägg från dej!!!
    Underbara bilder...visst längtar man till advent och jul!!!
    Men du...hade vi bott närmare..kunde vi ju tagit en fika!!! Jag ligger i soffan..och går som om jag vore 90 år..ja ja..säger då det!! Men ont krut..du vet...hihi..
    Krya på dej gumman och ha det så gott du bara kan!!!
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  2. Halloj vännen!!
    Kul att höra av dej så jag vet att du lever:)
    Men nu får ni köpa en bil som går hi hi du kan inte springa bakom och putta hi hi
    Hoppas verkligen att de ger sig snart.
    Ha de så bäst.
    Hoppas vi ses snart ;)
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  3. Hej rara du! jag känner inte igen din blogg?? jag kommenterade nyss men det försvann! gör ett nytt försök ;) vi får skicka energi kors o tvärs i blogglandia o fylla på när det behövs hi hi.aj aj Hoppas ryggen snart blir bra...kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Men kära hjärtat, hoppas ryggen fixar sig snart! Du ska ju vara rädd om dig!! Men trots allt låter du så himla glad och härlig.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hejsan vännen!

    Men du ska ju ta det lugnt, kära vän - inte pajja ryggen på det där viset! Hoppas att du blir piggelin snart!

    Så mysiga bilder du visar. julen är underbar!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Nu får du allt vara rädd om dig..♥...och visst börjar man så smått att kolla lite julpyssel...har börjat lite smått med adventspyssel ...men bara sånt som tar 5 - 10 minuter att göra...allt ska gå fort vet du!
    Ta det lugnt nu så hörs vi...kram Marie

    SvaraRadera
  7. Va gla jag blev när jag ser ett inlägg från dej...Du lever me knappe förstår jag...Oj vilket elände för dej med ryggen! Usch vila upp dej gumman så vi får ha dej länge på banan...Goa styrkekramar ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hej på dig, jag förstår precis hur svårt det är att lyssna till kroppen, har också en skadad kropp. Men jobb sköter inte sig själva och någon lön hamnar inte på banken, så vad får man göra. jo, jobba hur kroppen än skriker efter vila och sömn:( Nej, slut på gnäll :) Jag börjar ju bli alldeles manipulerad av er alla som längtar till jul, så jag börjar i alla fall tycka att det ska bli trevligt med att få upp ljusstakarna ;) Ta hand om dig!!! Kram Christina

    SvaraRadera
  9. Men lilla vännen inte ska du som redan mådde yrsligt putta på gamla bilskrället....;). Nästa gång får du allt be om hjälp av någon stark man i närheten eller ringa bärjare. Vi har ju bara en kropp och den ska vi vårda ömt.
    Tack för din fina komentar hos mig. Glädjer mig att vi kan stötta varandra här i blogglandia, alla har vi ju våra dalar och även toppar att glädjas åt tillsammans. Delad glädje är ju dubbel glädje.
    Ha de nu så bra och ta hand om dig så hoppas jag du snart är på topp igen.
    Många kramar Ing-Britt ♥

    SvaraRadera
  10. Ta nu hand om dej, så ryggen blir ok igen! Du får ligga och planera hur du ska piffa julen.
    Jag tänker inte så mycket på julen. Den kommer, som amen i kyrkan, varje år. Har lite att göra med att julen var hemsk förr! Men nu med mina egna barn och barnbarn känns det bättre! Kram Lila-Christina

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!!
    Men stackars dig,sänder massor med styrka och energi till dig!!
    Många Kramar Lotta<3

    SvaraRadera
  12. Hej vännen
    Hoppas din rygg ärbättre nu. Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Nej, pajjat ryggen inför advent...
    Se nu till att låta någon annan lyfta fram betongtomtarna och betongstjärnorna, pynta med småpynt och minijulstjärnor...ja, håll dig till de riktigt små sakerna:)
    Låter bra att du annars "kommit tillbaka" med orken.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Nää men..
    här var det juligt hos dig.
    Love it. Söta nissar/tildor.
    Ska med snart pynta på...
    Varm kram
    Fredde

    SvaraRadera
  15. Undrar hur det är med dej ♥ va söt den Tida ängeln var eller är det en Tilda? Ha en fin dag... Kramar Gunillasljusglimtar

    SvaraRadera
  16. Likte veldig godt den puta med God Jul på. Fin stemning med slike landlige puter. :) Er litt juleinspirasjon på min blogg i dag. :) -Husfruas Memoarer-

    SvaraRadera
  17. Hej goa du. Vad underbart du skriver. Och vad skönt att du är på banan igen. Men jösses din rygg. Ta det lugnt, fast det har du nog svårt för ja...hi hi. Goa kramar från mig till dig, Maria ♥

    SvaraRadera