söndag 5 februari 2012

Hälsosamt och stärkande....

Hallojs raringar..

Ja så har man då varit till fjälls. Full av förhoppningar styrde Forden mot Stöten. Skidor och pjäxor skulle äntligen få känna hur snö kändes. Ja mina har ju sett ljuset för tre år sen men Mannens har inte varit ur fodralet sen de köpter för X antal år sen, hahhaaa. Jo han prövade åka bräda då för tre år sen men han såg mest ut som lilla sjöjungfrun när han gled nerför backen på magen med brädan efter sig. Var ingen ide att ta ur skidorna för denna lilla backe tyckte han...Jojo..

Fredagen kom med endast 25 minus grader och isvind. Nja det får väl bli innemys då. Bastun eldades upp..Vet ni hur stor bastun var...Jo man fick faktiskt plats att sitta två i bredd både uppe och nere. Mått
1,2 m i kvadrat ca. Tänk er dessutom att ni ska dela den med en som ÄLSKAR att hälla på vatten på stenarna..Jag tror jag klarade ca 7 minuter innan jag flög ut ur bastun med andnöd. Sen var duschen precis utanför och där kom all värme ut genom en ventil från bastun. Så när man duschade badade man bastu samtidigt. Ja lite fiffigt var de allt om man nu inte ville ha de lite svalt. Så det var bara att rusa ut i stugan , öppna fönsteret och ta en kall. Men de var iallafall ljuvligt...

Lördagen, vrålllll...37 grader minus. Inte ens Fjompen uppskattade en promenad. Han hoppade på tre ben växelvis och vägrade vara ute. Så de fick bli ytterligare en bastudag. Försökte få till de lite mera spalikt med hårinpackning och ansiktsmask men Mannen vägrade och började åter elda ut mig ur bastun..Sen var de hämtpizza och Melodifestival...Men någon skidåkning blev de inte denna gång och vem vet kanske de var lika bra de för nu kan vi ju jobba imorgon iallafall...


Tillbaka i mitt soffhörn i Norge. Jo de är lite rörigt..



Nu ska jag och gosebjörnen ta en titt på tv och sen sova...

Önskar er alla raringar en underbar vecka med massor av kärlek och kramar. Tack för att ni finns och tassar runt här hos mig även om jag inte hinner med att tassa så mycket själv...

Kramar Lisa

10 kommentarer:

  1. Fy f-n va kallt säger jag bara....Ja ja ni fick ju hen mysig helg tillsammans och fick vila ut ordentligt. Skidorna blev ju inte slitna heller ;).
    Kan förstår att det snabbt kan bli för varmt i en så liten bastu. Själv klarar jag inte över 80 grader och enligt min far är inte det att basta.
    Önskar dig en fin kväll och start på nya veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa!
    Ja, Loreens låt Euphoria var bra den oxå;)

    Oj, det var ingen stor bastu ni badade i! :)

    Brrr, vad kallt ni hade det, förstår jag det att Fjompen inte ville gå ut,hihi!

    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Usch vad kallt ni hade det.. vi hade "bara" -26 på lördagen och det räckte mer än väl. Jag hoppas ändå att du fick en mysig helg med mannen och att du får en fin måndag i ett förhoppningsvis lite varmare Norge :) kram

    SvaraRadera
  4. Attan så kallt, förstår att det inte blev nån skidåkning! Men ni har säkert haft det mysigt och fått koppla av lite.
    Ha en fin vecka!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. -37????? Fy för den lede vad otäckt! Förstår att ni höll er inne! Förstår även att du flög ut ur bastun, jag klarar heller inte det utan att få andnöd!

    Du skrev i min blogg om olycka och utbrändhet? Jag har läst mellan raderna någon gång att du varit utbränd...Men olycka? Vad hände?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej söta goa Lisa,
    Nej fy vad kallt. Då går det faktiskt inte att åka skidor...vi åker till Idre V12 - hoppas på vackert väder med -10 och SOL :O)
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    Urk hade ni så kallt!!! Här var det -20 i lördags och det var kallt nog!!!!
    Nä skidor kan man inte åka då;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!
    Såå allt du haft det..brr...! Jag hade väl frusit ihjäl..hihi..
    Vi har haft lite drygt -20c..men nu är det mildare..idag "bara" -5c.
    Såå mysigt det ser ut i det "lilla" hemmet i Norge!!
    Önskar dej en riktigt God Natt..vännen!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Hej söta du.. nä bastu är inget för mig ;) o inte dig heller ;))) mysigt hade ni lät det som i af! var rädd om dig vännen! kram kram Jessica

    SvaraRadera
  10. hahaha,ja jag bara skrattar åt era upptåg! hahahförsöker gubben ta kål på dej alltså?? Lika bra att det ingen skidåkning blev,tycker jag...Tack för dina alltid så gulliga kommentarer..Jättefint hem,inget att klage på alls :))) Gunilla

    SvaraRadera