måndag 20 februari 2012

Såå fint....

Hallojsan raringar...

Här är det måndag igen och de stormar ute. Viner i knutarna ruskigt mycket. Just nu skulle jag vilja ha en spis att elda i och sitta framför den i ullsockar med en rykande varm kopp kaffe och ett sterarinljus som lyser. Japp ingen dröm om varmt hav och sol här inte,,,,,Hmmmm, eller vad tror ni....? Hur som haver så har det börjats jobba igen. Har varit mumie i några dagar och laddat de urlakade batterierna. Dras fortfarande med en vass huggtand eftersom jag inte vågat gå till tandlege här,,,näää gillar inte tandläkaren alls. Och eftersom jag har en särskild bedövning så hoppar jag de tills jag kommer hem om de går utan att jag får ont. Herre jösses så fjånig man är ... Annars är det som vanligt igen, lite trött imorse eftersom mina rosa små örontoppar ramlat ur och Mannen väst mer än lovligt inatt. Inte så lätt att hitta topparna i denna säng som även delas av, två täcken, fyra kuddar, ett stycke hund, en pläd och ett stycke vräkig Man. Men man fryser i varje fall inte. Värre var det att få på stövlarna, plötsligt hade de blivit väldigt små. Blev nästan lite kall i magen faktiskt och undrade över svullna fötter ända tills jag upptäckte att jag hade tofflorna kvar på fötterna...Inte behövde man gasa nerför berget heller man gled sååå bra på glansisen men fick stopp tills man nådde riksvägen som tur var.
När jag skulle hem ringde mannen och sa ,,,du måste ta all fart du kan om du ska komma uppför backen idag...OK, jag tog full gas uppför första backen, växlade ner och gasade ännu mera uppför nästa, de skramlade och fräste och sprutade men upp kom jag..När jag parkerat stod han vi hyr av och log som en sol...Du kom upp..Ja, såklart de....Joooo de hördes tyckte han och skrattade...JKL karlar..

Nu ska ni få se vad min underbara Bonusdotter Nathalie gjort till mig på Alla Hjärtans Dag. Hon är så duktig på att göra smycken de lilla grynet. Besök gärna hennes Blogg http://unik-smycken.blogspot.com/.  Visst är de fint...



Ett underbart lite längre halsband med två infällda kors , liten medaljong med texten Belive och ett öppningsbart hjärta med magnet....



                                          Här kan jag sätta bilder eller förvara nåt hemligt.....





                                    De söta små korsen som hon satt in. Jag älskar nämligen kors...


Måste ju få skryta lite på henne och hennes förhoppningsvis blivande framtid. Hon älskar att göra smycken. Härligt när man har ett mål att sträva mot.. Mitt är att även att komma på bandet igen, ja gångbandet alltså...

Önskar er alla raringar en underbar vecka med små spirande vårtecken, sol och värme. Ha de så gott och ta väl hand om er och varandra. Tack för alla underbara tassar hos mig....

Kramar Lisa

17 kommentarer:

  1. Åhhhh vilket underbart smycke ♥
    Kramar i massor till dig hjärtat !!

    SvaraRadera
  2. Hallojsan vännen ;)
    Oj de verkar jobbigt i Norge,finns de ingen sand i de landet??
    Hi hi samma här med tandis hi hi avskyr!!
    Så fint smycke du fått,va gullig hon är.
    Ha de så himlans bäst.
    Ska kolla om posten har nått smart paket,så jag kan skicka din lilla present hi hi
    Kramen Nettan

    SvaraRadera
  3. Hallå där sötnos,
    att stoppa fötterna i stövlarna med tofflorna på var ju så roligt att jag höll på att skratta på mig :O)
    Jättefint halsband. Vad gulligt av henne. Har du fått ditt paket?
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. vilket fint smycke ... passar dig som handen i handsken! tofflor i stövlarna ha ha du är la för söt Lisa ;) ta hand om dig! kram kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Hejsan vännen!

    Åh vilket fint smycke! Så himla duktig din bonusdotter är:) Skönt att du slipper frysa nattetid;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Vilket fint halsband du fått! Hon är duktig din bonusdotter. Nu kunde vi snart slippa stormar och hala vägar tycker jag :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Gokväll vännen!!
    Måste le..lite när jag läser...om dina fötter..hihi...
    Såå gulligt smycke du fått!! Förstår att du blev glad!!
    Ja du..en öppen spis..just nu..titta in i elden och bara höra vinden som tjuter utanför..och drömma sig bort!!
    Ha nu en riktigt God Natt vännen!!!
    Var rädd om dej...för som du vet..finns ju bara en som DU!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Ja så fint halsband du fått!! Ska kika in till henne strax:) Fnissar högt när jag läser om tofflorna:) Du är bara för härlig!! Det tycker säkert grannen också;)

    Hoppas du klarar dig till du kommer hem till din tandläkare här, usch det är inte roligt...

    STOR VARM KRAM från en som tänker på dig oftare än jag hinner kommentera:)

    SvaraRadera
  9. Ha ha.. Ja på morgonen är man ju knappt vaken så det där med tofflorna hade lätt kunnat hända mig med =)

    Jäkla backe ni har, men bra att du kom både ner och upp välbehållen =)

    Hoppas du sover gott i natt..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Hejsan vännen!
    Tänk att du kan då konsten att få mig o skratta gott framför denna lilla dumburk, stoppa tofflorna i skorna och fundera på om fötterna svullnat hihi..
    Men usch vilket väder och väglag ni verkar ha. Här har det ikväll börgar snöa och blåsa lite så kanske inte våren riktigt är så nära som man trodde på fm :(.
    Hoppas du klarar dig utan att få ont av din tand tills du kommer hem nästa gång. Att ha tandläkarrädsla är inte kul, Evelin har en sån läkarskräck att vi har fått gå olika fobi behandlingar och hos sykolog.
    Så himla fint halsband du har fått. Det är en duktig tjej ni har i familjen.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Ja du,jobbigt med svullna fötter...he he. Bra att du försöker ta det lilla lugna. Jag har sänkt min hastighet i livet med minst en tredjedel, och du vad skönt det är. Jättefina halsband du fått. Så kul när människor har drömmar och speciellt när de är unga.
    Ha nu en fin vecka och ta det lugnt i backen.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. SÅ FINT HALSBAND, FÖRSTÅR ATT DU VART SUPOER GLAD.
    HA NU EN UNDERBAR DAG, HOPPAS PÅ BÄTTRE VÄDER=)
    KRAM GABRIELLA HEMMA PÅ DUNDERBO

    SvaraRadera
  13. Oj oj oj den där backen är inte att leka med alltså;) Så vackert halsband hon är verkligen duktig.

    Ljuvlig vinst du vunnit från kreativ insikt med. Älskar alla deras saker och här ägs ett halsband kallat drömpuppan bara för att den ser ut som en puppa och där i finns ett litet papper som man ska skriva sin dröm i sedan när man bär den och den plingar när man rör sig så ska man bli påmind om sin dröm Så smart;)

    Önskar dig en härlig dag och hoppas du klarar backen även idag

    SvaraRadera
  14. Så sött smycke,och tack för ditt inlägg hos mig,nej det är längesedan Ullared hade något snyggt.

    SvaraRadera
  15. Oj vad man får skratta gott åt härliga dig.. svullna fötter=tofflor.. hahaha.. Tokis!! :))

    Mycket fint halsband! Vad kul att få en sån personlig specialgjort gåva. Hoppas du klarar dig från tandvärk!! kram kram

    SvaraRadera
  16. Hej Lisa!
    Du är rolig du;) Svullna fötter, hihi!

    Vilkeet fint halsband din bonusdotter gjort, vad duktig hon är! Ska ta o kika in på hennes sida!

    Sköt om dig!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Haha,vilket roligt inlägg.
    Hoppas du belönar dig med en go semla idag,hehe.
    Kram Kicki.

    SvaraRadera