måndag 30 januari 2012

Jag VANN.....och livet är väl underbart

Hallojs alla raringar..

Jadå jag är ett hopplöst fall av optimism. Visst faller jag ibland i dessa djupa dalar och tycker allt är pest och pina men jag är som en vildkatt och kommer alltid ner på tassarna igen. Livet har återvänt och allt börjar vara som vanligt. Fastnade på torsdagsnatten i tvättställningen  som försiktigt ställts upp mot väggen i bunkern. Är ju som bekant inte så mycket utrymme där. Vad i HVT håler du på med, ingen ömhet och värme där inte...Sen har det rullat på.
Hem på fredag, stått på loppis på lördag. Fösökte sälja Mannen med de gick inte. Inte ens på rea.. Han skulle ju sälja av lite saker ni vet, men vad händer jo han går runt och KÖPER istället hos de andra medans jag och bonusdottern får stå där och sälja hans tekniska underverk. Självlysande tältpinnar och råttfällor klarar vi med det fanns saker vi inte ens visste vad de skulle vara till. Då sa en gubbe om ni inte vet vad det är ska ni inte stå här, gissa om man blev arg..


Ser ni man kan ana ett fönster och ev en säng snart, men då kommer det väl fler kartonger..Suck


Men nu till det underbara som väntade när jag kom hem. En VINST från söta Gabriella med den varma härliga bloggen hemmapadunderbo.blogspot.com. Den måste ni bekanta er vidare med om ni inte varit där förut. Gissa om jag blev glad som fick detta.....



Ett helt kit från en hårsalong till lilla mig, de ni...Tusen tack Gabriella vilket lyx..

Ja sen var de ont i halsen resten av helgen, då ställer mannen sig och gör pitepalt som jag älskar men de knölade jag ner ändå för de är sååå gott. Sen var det bara att packa bilen och till Norge igen. Jobba idag och på Torsdag mina godingar ska vi dra till fjälls jag, mannen och Fjompen. Undrar hur de ska gå men det finns ju en bastu iallafall...

Önskar er alla underbara som tassar in med eller utan avtryck en fin vecka. Fyll den med allt vackert ni kan och var rädda om er och varandra. Tack för att ni finns mina goa ...

Kramar Lisa



18 kommentarer:

  1. Wow vilken vinst!!!! Stort grattis!!!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hejsan rara du!

    Vilken underbar vinst! Stort grattis!

    Det är tur att du är en optimist, min vän. Att bita ihop och komma igen, det är du det, Lisa!

    kramen Jenny♥

    SvaraRadera
  3. Halloj gumman
    Grattis till vinsten så kul;)
    Dra till fjälls,är inte ni på ett fjäll redan?? hi hi
    Ha de så trevligt på fjället.
    Kramen Nettan

    SvaraRadera
  4. Grattis vännen...så snygg du kommer att bli i håret nu. Och var nu rädd om dig i fjällen. Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Grattis gumman till den fina vinsten!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Gokväll vännen!!
    Grattis till vinsten!! Såå kul!!
    Ja du..det finns alltid människor som "tror" att dom kan få säga precis vad som helst!!
    Synd att försäljning gick trögt!!
    Hoppas nu..att halsen är bättre!!
    Var rädd om dej..och krya på dej!!! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Heej Lisa gumman tack för titten! Ojeda mej sånt folk det finns..Tack för att du vill vara med på min utlottning,hahaha jag vann idag så jäkla roligt,sån däringa skylt vet du!!Ja nu får ni ha det bra i fjällen då o krya på dej Hälsa gubben1 kramis Gunilla

    SvaraRadera
  8. Wow, vilken fin vinst, grattis Lisa!

    Det var väl tur att du inte lyckades sälja mannen,han var ju så snäll o gjorde pitepalt till dig;)

    Sköt om dig!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Hejsan gumman!
    Vilken härligt lyxig vinst, grattis!
    Så ni har hunnit med att stå på loppis medans ni varit hemma. Är väl ändå rätt skönt att gubben var svårsold, kan ju faktiskt (även om man tvivlar ibland) vara rätt skönt att ha dem ;).
    Palt har jag aldrig lärt mig att tycka om men hemma älskade alla mina systrar och föräldrar det.
    Ha en skön vistelse i Norge.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  10. Hej! åh vilken härlig vinst,även hårkalufsen behöver ju sitt ;) ha en fin vecka nu vännen o var rädd om dig ♥
    kramiz Jessica

    SvaraRadera
  11. Åh jag tror inte att du är en gråtant men man kan ju känna sig sån..Efter denna frissbesök så känner jag mej fräsch,kul för en gång skull..hihihi Ha det gott o sov gott ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  12. Tjohoo, härligt med vinst o resa;))Stor kram till dig ♥ / Fia

    SvaraRadera
  13. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Grattis till vinsten, kul med Norge- resa, jag älskar Norge, ska dit till våren.
    Här ska du få ett tipps mot ont i halsen, (även ont i kroppen) tag en bit färsk ingefära, sug på en liten bit, det onda går bort, upprepa flera ggr under dagen.
    Jag tar alltid en bit morgon och kväll, jag har reumatism, och klarar mej bra, det är naturens eget antibiotika.


    Kram Maggan

    SvaraRadera
  14. Härligt att höra dig lite mer "på hugget" igen vännen!
    Så skönt att ni ska åka bort en sväng, aldrig fel!
    Men vilken otrevlig människa! En del är ju inte kloka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Grattis till vinsten..
    Tänk om min gubbe skulle be mig ha loppis med hans tekniska prylar,,,,då hade jag verkligen känt mig bortkommen och jag hade nästan förstått om gubbarna skällde på mig =))

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. Men tokgrattis till vinsten, hur mycket grejor som helst:))
    Hmm, sälja gubben på loppis. Kanske man kan lämna in dem på antikrundan och få dem värderade innan så man inte säljer till underpris...
    Kram Annika

    SvaraRadera
  17. Hej vännen! Och grattis till vinsten :) Jag hoppas ditt halsont gick över så att du kan njuta av fjälllivet med familjen. Men varför fjälls om man bor på ett berg i Norge? Måste vara bastun som lockar hihi. Ni valde då den kallaste helgen också. Hoppas ni inte fryser ihjäl. Varma kramar.

    SvaraRadera
  18. Grattis till vinsten! Hoppas ni har en fin tid i Sälen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera