tisdag 7 februari 2012

Förälskad......

Hallojs raringar..

Jo ställde man inte till och blev förälskad förresten när vi var på loppisen. Även om jag inte blev av med
Mannen så slog kärleken till. Men jag fick inte köpa den av damen. Surplutta.. Men gissa vem som fick köpa den och tuppar sig än...MANNEN..Kan inte fatta hur han får till alla deals han gör. Om jag ser en sak och tycker den är dyr så kan han gå och köpa den för halva  priset jag skulle få betala,,,grrrr


Ser ni underverket. En äkta Nilsjohan tror jag det heter, burk för hårdbröd kakor. Har faktiskt aldrig sett en så stor burk av detta slag. Är typ gulaktig. Gissa om jag blev KÄR...Visst är den häftig och sen slipper jag ha brödet i ugnen som mannen vill. Blir så himlans skräpigt.. Såå fin sååå min burkkk.

Måste ju bara visa våra underbara husdjur som ligger på trappen. Kan de bli vackrare än såhär. Man tror ju inte de är sant. De är inte alls  rädda. Jag kommer aldrig äta råddjur hur hungrig jag än blir...



Det är Mannen och Fjompen som fotat, inte jag..De var noga de se..




Sover så sött på trappen hos Farbrorn vi hyr av. Hans fru matade dom ur händerna när hon levde, så de saknar säkert henne ..

Imorgon går Forden mot Sverige igen. Äntligen hem lite till Stora sängen och sina saker. På torsdag ska de bli revy med mat. De ser man fram emot. Önskar er alla godingar en underbar onsdag och var rädda om er. Ingen är som ni....Varmt tack för alla tassar och avtryck..

Kramar Lisa

16 kommentarer:

  1. Vilken underbar burk vännen. Ja ha så damen föll för mannens charm då :O)
    Söta husdjur ni har också...
    Du är så välkommen in till nätbutiken så :O)
    stor KRAM och kör försiktigt

    SvaraRadera
  2. Vad kul när man hittar riktiga fynd .Men vad gulligt med rådjur på trappan.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att du blev "kär" i burken ,så fin och vilka mysiga bilder på det söta rådjuret som hittat så fin plats att vila...det är nog mat han väntar på :)
    Kram/Agneta

    SvaraRadera
  4. Halloj gumman!
    Vilka söta husdjur ni har, helt otroligt att man kan få dem att äta ur handen.
    Burken var fin men jag undrar just vad männen gör som inte vi riktigt lyckas med?? Min man är oxå en hejare på att pruta, han prutar tom på blomteraffären ;).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Så härligt att få leva nära så fina djur! :)
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  6. Åh en sån burk hade mams,borta nu den med,synd,väldans synd!! Han mannen har han mer charm till surtanterna då tro,hihihi...Men så otroligt med ett tamt råddjur,såg ett i skogen häromdan,plåtade det,han sprang all världens väg,haha.Skillnad på folk o folk Lisa! Hyr ni ett hus i Norge alltså?? Morronkram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Godmorgon vännen!!
    Men såå sött detta rädjur är..helt otroligt..så tam!!
    Kör nu försiktigt hem..och ha en härligt torsdagskväll!! Hoppas att det blir jättekul!!
    Hör av men i veckan!!
    Kram och ha det så gott du bara kan!!/Annika

    SvaraRadera
  8. Mannen kan tydligen charma - och han har ju lyckats charma dig också! Fantastiskt med rådjur som ligger på trappan!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Där lyckades han få till det ordentligt! Mannen med DET tydligen, haha.
    Vad roligt med rådjuret. Här har vi också rådjur, men dom går på tomten och kommer inte så nära. Tyvärr försvann dom rådjuren vi hade här förut, dom som inte åt på mina vårblommor!! Nu är dom inte så snälla, haha.
    Hoppas du har en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  10. HUR bar sig mannen åt då!? Så orättvist OCH irriterande!!

    Men oj vad hemskt med olyckan och den uteblivna ersättningen! Man blir så in i hjärtat ledsen att höra om sån´t här! Och att aldrig bli bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Hej! nämen vilket gulligt rådjur.. hemskt för djuren nu i kylan,hoppas snart våren kommer till oss! fin bröd burk! din man har nog ett trollspö tror jag ;))) kram Vännen/ Jessica

    SvaraRadera
  12. Halloj vännen
    Hi hi vilken fräck brödlåda gubben fick köpa ;)
    Typiskt!!!
    Åhh va fint han ligger vid dörren ,vilken söting.
    Hoppas vi ses snart:)
    Kramen Nettan

    SvaraRadera
  13. Visst är det härligt när man lyckas göra ett riktigt bra fynd!!! Och vad härligt med de små liven alldeles inpå huset. Jag tycker också att de är på tok för söta för att äta :) Trevlig kväll. Kram

    SvaraRadera
  14. Hej goa Lisa!
    Kikar in för att önska dig en härlig lördag och för att tala om att du har en utmaningen inne hos mig! Kika in (om du törs!)! ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Vill bara önska dej en trevlig lördag kväll gumman ♥ Ha det gott Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  16. Hej vännen...kikar in och önskar dig en fin helg. Och vilken sötis vid dörren...åååå ♥ Ha ha Mannen är det tur du har ibland du :) En sådan burk hade mina föräldrar men den finns ju inte kvar..hum.

    Grattis också till din vinst.
    Må gott kramen från Maria

    SvaraRadera