tisdag 21 februari 2012

Ja jisses...

Hallojs raringar..

Vilken dag de har varit. Solsken och fågelsång så det har pirrat i kroppen minsann. Meeeeeen ni skulle hört skriet från vildmarken  imorse. Blodet stelnade nästan i mina ådror. Det var straxt efter Mannen stängt dörren och gått till jobbet som jag lyfte i sängen. Flög upp och rasslade in mig i persiennen, då ser jag Mannen komma uppkrypande på alla fyra på stigen upp mot huset. Men vad i hela världen gör du..Jo jag ska bara försöka få tag på min väska som flög tillbaka upp när jag åkte på baken nerför stigen sa den väsande Mannen. Ja jisses tänk att det inte bara är jag som flyger och far, blir sååå glad... Kan bara meddela att den stigen är helt bestånde av is just nu. Efter första kröken får man satsa på en trästolpe och slänga sig på den för att få stopp, sen står det en buske som blir nästa broms, därefter får man slänga sig i snön och därefter är man iallafall nere hos bilen...Men solen har ju lyst idag så ...

Pga denna isracing så bestämde jag och Fjompen oss för att gå uppför berget istället på promenaden idag. Skulle nog haft nån skoblandning av isdubbar/snöskor. Men vi kämpade på iallafall och pulsade mest fram i snön.



Fjompen kämpande uppför berget får vänta på Matte.....



Men visst är det vackert ändå...

Sen har jag stark börjat fundera på att köpa ett förstoringsglas eller bli helt galen för det är verkligen inte lätt att försöka lista ut dessa herioglyfer man ska få rätt innan man kan kommentera på bloggar. Förut var det bara ETT ord nu är det TVÅ,,,men vad vore livet utan alla utmaningar..........................

Sen har tuppen här hemma surat sen förra inlägget. Halsbandet som Bonusdottern hade gjort fick jag på alla hjärtans dag och de kom från dom båda skulle jag meddela... Vill inte att nån ska tro att han inte är romantisk påstår han...Fniss fniss,,Ja nu är det gjort,,Vet ni han går lite underligt efter sin racing i morse och alla vet ju hur det är när en karl är lite dålig....

Nästa gång ska ni få se vad jag shoppat loss på i Lier när jag äntligen fick kontakt med mänskligheten idag. Ha de så bäst nu alla raringar som tassat in. Tack för underbara kommentarer, ni är bäst....Ha en underbar onsdag och var rädda om er....All kärlek till er...

Kramar Lisa



11 kommentarer:

  1. Ja, dom där ordverifieringarna eller vad det nu heter, är en källa till irritation. Är man då inte inloggad så måste man göra om det en gång till på samma kommenterar, med nya ord...*grr* Själv har jag tagit bort det på min blogg, vet faktiskt inte varför man måste ha det. Då är det bättre med kommentarsgranskning.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Gokväll vännen!!
    Blev tokig..över denna ordverif...så jag tog bort min!! Såå svårt att kommentera hos vissa...så jag struntar snart i det!!
    Vilken underbar utsikt!! Ja du...räcker väl med att män blir förkylda...eller..?? Ha ha...
    Ha en fortsatt mysig kväll..och var rädd om dej vännen!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ni har inte funderat på att salta och grusa?? ;)

    Härliga vintriga bilder även om jag hellre vill se vår nu, hoppas den kommer snart =)

    Ha en fin onsdag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Violas romantiska hem bloggade nyss om det där med hieroglyferna och hur man kan ta bort stavningskontrollen. Är vi många som gör det slipper vi eländet! Inlägget handlade om rosa i övrigt.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hihi jag och teknikens under går inte alltid ihop men nu tror jag mitt inlägg är komplett ;).
    Tack jag känner mig bycke bättre, endast lite snuva och morgon hosta kvar.
    Ha de gott och mys nu ordentligt med fjompen, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. ♥ till dej goaste Lisa1 vilka ord TILL MEJ?!?! Du får adoptera mej men även jag gråter allt ibland..Det värsta är att jag grinar för snart allt,hahaha..så jag kanske inte är så möe o ha då! Tur inte gubben bröt sig..En jobbkamrat bröt handleden i går,op idag borta 8 veckor:( inte kul! ha det gott snutta där../Gunilla

    SvaraRadera
  7. Men åh vilken vacker utsikt... Helt bedårande;)

    Ja de där hieroglyferna är rätt irriterande och sällan blir de rätt heller;( Men skönt att fler och fler börjar ta bort dem;)

    Önskar dig en härlig kväll

    SvaraRadera
  8. Hej fina du ;) önskar dig en fin helg! jaså gubben vart lite putt ;)) Nu har våren sakta börjat ge sig tillkänna 8 plus grader o sol har vi haft,härligt!kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Nää nu jäklar måste våren komma till er...snön ska bort innan ni halkar ihjäl er. Måste skratta när jag hör om alla era dikeskörningar,glidanden,halkningar mm mm. Man tror ju inte att det är sant.Kan ni inte beställa hem 3 miljoner kilo vägsalt? Om vi samlar ihop ett gäng bloggvänner som kommer och saltar hos er kanske vi får ordning på eländet. Jag kommer med broddar, jag lovar:)
    Halkfri kram från Annika

    SvaraRadera
  10. Hej vännen,
    Tittar bara in för att önska en trevlig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Hej fina du. Jag trattade också på baken i morse, blankis under lite nysnö som kom under natten. Det ömmar fortfarande lite här och var i kroppen.. haha. men man måste ju skratta också för man ser ju för rolig ut när man trattar omkull! Jag bli också tokig på alla ordverifieringar. En gång blev jag ombedd att skriva ett tecken som inte ens fanns med på mitt tangentbord, kan bli lite svårt då :) Men du vet väl att det går att välja bort från din blogg??!! Jag hoppas att allt är bra med dig!! kram kram

    SvaraRadera