tisdag 24 januari 2012

Snörrigt värre............

Hallojs raringar..

Ursäkta att jag inte varit och tassat runt hos er. Men de har vart lite snörrigt. Vill bara ge er alla en varm och go kram för alla underbart fina kommentarer på mitt förra inlägg. Det är såna som ni som får en att orka när de känns lite mörkt. Sen är jag ju också seg som sirap och totalt obotlig optimist. Blir så less på mig själv ibland så hälften vore nog. Men då kommer ni och lyser opp med era små bloss. Tack godingar..

Ja ni här har det SNÖAT kan jag säga mellan 50 - 60 cm på ett dygn. Fredag -lördag. Jag fick äntligen se Mannen in action med sin eldrivna snöspade. Jag hängde ut genom fönstret och fotade. En av veckans höjdpunkter..



                                  Gäller att ha lång sladd och tålamod....Han hade iallafall en av sakerna 


     


                                                    Många vändor blev de allt...


Sen kom veckans andra höjdpunkt. Vet ni vet som gled bakåt och hamnade i diket upphängd på en sten och kom inte losssss...när han skulle uppför berget. JAPP helt rätt MANNEN..Men nu fanns det helt plötsligt ursäkter, förklaringar och inte chaufförens fel alls. Nänäää, fast det hänt mig på samma ställe bägge gångerna och jag blivit väldigt dumförklarad. Nu var det helt förståligt och inte alls tal om dumma fruntimmer som inte kan köra bil. Är ju bara att göra si och så. Hur i HVT har du hamnat här osv, hahahahaaaaaaa. Gissa vem som NJÖT, dessutom fick han bärga loss bilen. Var 7 timmars väntetid här i Norge. Jojo Hut går hem sa min gammelmormor...Klok kvinna...

Lite mindre roligt var det ju att han skjutsat mig till jobbet och jag inte kom hem. Men så kom en arbetskompis som jobbar natt och erbjöd sig att jag fick låna hennes bil hem.En röd riktigt söt liten racerbil full i fiskesaker. För eftersom Mannen hängt upp bilen på tvären över vägen så kom inte han inte heller fram med vår andra skruttomobil.
Tacksamt lånade jag hennes bil och det bar iväg hem. Du måste skynda dig starta när du tryckt ner clutsen sa hon sa jag slängde i backen och for så iväg. När jag kom ut på vägen så upptäckte jag att det var helt svart i bilen. Men hitta den lysknappen i mörkret på en mindre upplyst väg var helt omöjligt. I bältet satt även en fiskeväska fast så det var lite underlig körställning. Speciellt eftersom jag lyckades få stolsryggen i liggläge och inte fick upp den sen. Var ganska halt på vägen också. Men hem kom jag till klockan 23.30. Körde vilse några gånger eftersom jag måste ta en annan väg då den andra var upptagen så att säga.Fick backa 500 m slingerväg i två dm snö. Jag kommer nog bli rallybrud efter denna vinter tror jag. Kom även till jobbet morronen därpå. Skulle hämta en arbetskamrat, hon backade långt in i skogen när jag kom eftersom hon inte kände igen bilen. Trodde det var en skummis, så jag fick ropa på henne... Ja mina raringar de var min helg. Har väl sovit igen lite och piggnat i..


 

                            Liten smygtitt på omöbleringen och ny gardin här i Bunkern....

Önskar er alla goa varma raringar en underbar vecka och var rädda om er och varandra. Tack för att ni finns här och förgyller. Ni är bara sååå värdefulla

Kramar Lisa




16 kommentarer:

  1. Oj, så mkt snö ni har fått!
    Här har vi vinter - men inte på långa vägar så mkt som ni har..

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!!
    Säger bara karma....så behöver jag inte säga mera...hihi...
    Det hände verkligen en del..under din helg..men måste ju säga..att jag har fnissat lite..när jag läste om din bilkörning!!
    Tur att det kommer att vara ljust..och snö och halkfritt..när vi skall ses...haha.
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Förstår att du hade roligt åt makens version av avåkningen, haha. Jojo, skrattar bäst som skrattar sist är kanske bäst att säga!! Hoppas verkligen ni slipper det där berget snart för det verkar sannerligen lurigt.
    Här är det också vinter nu men vi har bara 10 cm och det är alldeles för mycket det också. Speciellt när det är nästan 11 grader kallt på morron vid halv 7 när man ska ge sig iväg.
    Men nu är jag ledig tre dagar och det ska bli SÅ skönt.
    Ha det så gott, gumman.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Åh du gör så man får skratta så gott,förlåt mej Lisa...men bara måste det! Hälsa gubben det oxå! hahaha inga blajor här på en helvecka nu snart...Nu ÄR det kallt o snö men inte så mycket som ni! Du är också väldans värdefull ska du veta här för mej o mååånga andra i blogglandia! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj du får mig alltid att skratta så gott du är en sådan härlig optimist och du ska veta att det smittar... Den där vägen måste du ta ett kort på endag så att vi får se vilken djävulsk väg det är. Ta det försiktigt i trafiken och hälsa mannen det med;)

    SvaraRadera
  6. Hej vännen
    Tack för titten inne hos mig.
    Känns alltid bra när man e lite nere & alla goa bloggare får humöret på topp igen
    Visst är det konstigt att det bara är vi som gör fel..
    Här i Skåne kar vi ett tunnt täcke med snö.
    Men vi får Alltid snö v 9 då barnen haft sportlov & då vill vi Inte ha den.
    Ha en härlig Onsdag
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  7. Ni har också mycket snö,och mera ska det komma sägs det.Vad fint du gjort i rummet.
    Ha en en härlig dag kram Maria.

    SvaraRadera
  8. Det låter som du var ute på en riktigt skräckfärd! Tur att du kom hem välbehållen! Vilken häftig snöspade mannen din har, rolig leksak kan jag tänka mig! Önskar dig en fortsatt skön, vintrig vecka, kram

    SvaraRadera
  9. Halloj gumman
    Oj oj oj de där såg inte lätt ut men komiskt ha ha ha han får nog kämpa med snön som de ser ut:)
    Tänk att gubben for av vägen också ,hur kunde de gå så hi hi
    Ha de så himlans bäst vännen.
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  10. Hejsan vännen!
    Jadu tänk att det alltid beror på att vi är tjejer och inte kan bättre sen när de gör något finns det hundra bortförklaringar.
    Skrattar lite gott åt både din gubbes avåkning och elektriska snöspade ;o). Önskar faktiskt att vi även hade så mycke snö här hemma men det törs jag inte säga för högt.
    Vilken snäll arbetskamrat som tordes låna ut sin bill upp på det otäcka berget.
    Önskar dig en fortsatt bra vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Hej Lisa!
    Hihi, kunde inte låta bli att fnissa lite när jag läste om din mans avvåkning;) En sån där elektrisk snöspade har jag inte sett förut, måste visa min gubbe:)

    Ha en fortsatt trevlig vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Hihi... say no more...;)

    GO VARM KRAM

    SvaraRadera
  13. Tack för det goda kvällsskrattet som du bjöd på. Kan inte du filma nästa dråplighet du hamnar i?? ;) ;) Jag tycker att ni ska satsa på att köpa en traktor med snökedjor eller liknande, fast då går vi ju miste om många sköna historier. Och om inte annat så måste ni ha fått en jäkla tålamod efter den här vintern (om ni inte redan hade det). Kram

    SvaraRadera
  14. Hej hej! :o)

    Nu är jag här igen! Har försökt flera ggr. Jättesvårt att få iväg en kommentar här inne hos dej.

    Du måste vara mästarnas mästare på att kunna se det ljusa i saker o ting :o) En fin egenskap att äga! Kunde inte annat än fnissa o skratta åt din berättelse.

    Som tur är har vi traktor och så har jag ju en alldeles egen traktorförare också ;o) Fast förra året körde den där traktorföraren ner i diket med traktorn och plockade med sig en bra bit av vårt gärdsgårdsstaket. Hihihi! Så ingen går säker i snöyran! ;o)

    Ha det fint!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  15. WOOOHOOW! Titta!!!, det gick att sända!
    Än är inte undrens tid förbi! ;o)

    SvaraRadera
  16. Hahahaha så gött att även han hamnade i diket;) Hmm schhhh säg inget till mannen bara;))))) Åhh vad jag känner igen det där med att vi inte kan köra m.m. Jag förstår MYCKET väl att du njöt inombords;)


    Kram Susanne

    SvaraRadera