söndag 15 januari 2012

Måndagmorrn och...

Hallojs raringar..

Så har man då fått avnjuta 11 timmars sömn i STORA sängen efter tre veckors trängsel om en bit i minisängen. Ja fredagsnatten fick jag tom ha sängen för mig själv till halv fyra på morgonen. När vi kom hem lyxades det till med pub och pizza med efterföljande räkfrossa hos grannarna. Eftersom mina ögonlock inte ens gick att stötta upp längre än till 01.00 så irrade jag och Fjompen hem då. Partynisse stannade dock kvar. Har ni förrsten sett en naken man dansa disco halv fyra på morgonen med en fjärrkontroll ivar hand och en svans av toapapper kvar mellan sina söta små halvor därbak. Inte de nä..
Annars har jag inte ens varit utanför dörren i helgen. Tvättat , sänt hem tomtarna, ryckt ner julgardinerna och pyntat av. Jooo bakat två sockerkakor också. De ni, var tom ätbara. Värre var det med den sk Mosters kassler som jag hittade rec på. Kommer inte att bli fler av kan jag säga.. Ja inte var det nåt fel på moster utan det var nog på mig. Inte ens en vrålhungrig man kunde hålla tyst...

Har fått ytterligare en Award av söta goa Annika med härliga underhållande bloggen Rapport till Vänfors. Tusen tack hjärtat. Kika in hos henne vet ja. Denna gång skickar jag vidare bloggen till er alla underbara goa bloggare därute.




Sen har jag fått en utmaning av gogumman Gunilla med bloggen Gunillas Ljusglimtar. Självklart kommer jag att anta den. Vänta bara. Men nu först hägrar en till natts underbar sömn i STORA sängen innan det är dags att emigrera igen i nästan två veckor..



Hittade denna söta lilla dam också när jag var köpekärring. Visst är hon go. Trivs så bra i Norge hos mig...



Önskar er alla en skön start på veckan och var rädda om er och varandra. Tack för att ni finns här och tassar in till mig. Ni är så värdefulla alla..

Kramar Lisa

11 kommentarer:

  1. Gokväll!!
    Sedär ja..du har fått gjort massor som vanligt!! Bakat och fejat och stått i!!
    Förstår att det är underbart att sova i en stor säng....!!
    Samma tycker jag!!
    Nu har jag precis kommit hem från ett biobesök..jag har suttit och dreglat över Persbrandt...:)
    Önskar dej en riktigt God Natt..gumman!!
    Kram Annika...

    Ps..hänvisar till filmen med titeln.."Du har mail"..haha

    SvaraRadera
  2. Fniss fniss vilken härlig syn det måste varit (eller inte;) men roligt i alla fall det där med mannen;)

    Verkar som om du haft en härlig helg och vi önskar dig en härlig start på denna

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det är fler än jag som går hem tidigare från festen är maken, men jag orkar numera inte hänga med till kl 01 ens.
    Så gott för dig att få sova i en riktig säng. Jag tycker du ska skaffa en större säng i Norge också.
    Ha det nu fortsatt fint och ta det vackert!
    Kram Eva
    Ps. Grattis till award och utmaning!

    SvaraRadera
  4. Ha ha.. Jag kan se mannen framför mig.. *S*

    Skönt med utrymme i sängen =) Ha nu det bra och kör försiktigt..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej! ja du din man slår nog "alla män" ha ha..antar att du var måttligt road vid den tiden!!! Ha det bäst o Grattis! kram kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Hej, härligt att slippa trängas i sängen. Vi kanske ska vara glada att du inte hade kameran i beredskap där i nattmörkret;) kram Christina

    SvaraRadera
  7. Gott med en maffig säng, underbart med män som kommer hemsläntrandes lite sådär lagom sent också;))) Du är guld värd, så mysigt att titta in till dig. Grattis till fina Awards <3
    Kram fia

    SvaraRadera
  8. Jisses, din karl han är visst duktig på många saker, han! =D Vilken syn, haha! =)
    Grattis till din fina award, den är du väl värd, goa Lisa.

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Just nu är jag glad att jag inte vet hur mannen din ser ut, vilket gör det svårt för mig att få bilden framför mig. Men i kort ögonblick svepte en syn av min sambo (dansandes enligt din beskrivning) över näthinnan, pust, den försvann snabbt som tur var, hi hi. Det låter som du har haft en bra helg hemma i Sverige. Synd bara att du inte hade en lite längre ledighet! Kram kram

    SvaraRadera
  10. Ha ha ha vilken syn!!! oj oj kunde du somna om då ha ha ha
    Grattis till både award och utmaning:)
    Jasså du drar till norge igen hmm snart är de vår och då jäklar ska vi ses så de så:)
    Ha de så himlans bäst gumman
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  11. Grattis till awarden! Ja, vet inte var du är nu, men jag hoppas du har en bra dag i alla fall.
    Kram Elzie

    SvaraRadera