onsdag 6 juni 2012

JA JISSES...

Hmm här var de minsann mycket nytt men jag ska väl försöka klara av att skriva ändå.Tänk så fort en annan vilding lär sig att hantera nåt här på datorn så vad händer...JOOO dom gör såklart om allt till nåt nytt...Självklart vad hade jag trott...

Tror ni det fanns nåt fästingmedel då..Näää då måste man ha recept från vetrinär, så jag får köpa på Apoteket i Sverige när jag kommr hem. De får endast sälja naturmedel här och det är som parfym för dessa bestar just nu. Dom är helt galna och invaderar friskt. Och jag har då inte tänkt bjuda på nåt smakprov kan jag säga. Sprayade mig med nåt medel jag hittade från Sverige mot kryp, satte på mig onepiece, vantar och kröp ned under täcket. Fick ha fläkten på full effekt så jag inte kvävdes. Fjompen lade sig under sängen och mannen var glad som en lärka att han jobbade natt. Men nu är det bara en natt till så får vi medel till Fjompen som verkar. Han blir väldigt noga kammad kan jag säga så fort han varit ute. Tror han själv ser fram emot ett lugnare liv...

Sen nästa problem, mina vita ben. Jo jag älskar ju vitt men kanske inte på benen då. Vi satt på terassen idag på jobbet och solade lite på rasten. Alla drog upp sina byxor och även jag ... Då vrålade en arbetskollega..men Lisa dina ben är vitare än våra byxor..är du sjuk...Sen skulle alla se mina ben..Så nu har jag varit och köpt brun utan sol.. Sitter bara och gruvar mig för att genomföra denna process, men det kan ju inte bli värre sååå...Inte så lätt att hitta solen på ett berg med en pyttealtan i skuggsidan och där resten av marken är under invasion av vampyrer...

Men raringar sååååå glad och varm i hjärtat jag blir av alla era underbara goa fina ord på bloggen. Bara de har gjort mig hundra gånger friskare direkt...Tack ni helt otroligt varma goa sötisar..ALL KÄRLEK TILL ER...

Sen till det underbaraste som hänt just nu.....JAG HAR BLIVIT FARMOR IGEN....och denna gång till en TJEJ...Tänk rosa, spets, rysch. volanger, hjärtan...Mmmmm. Har ju haft två gossar själv och även fått tre underbara prinsar till barnbarn förut så det är lite spännande...



                                        Farmors lilla prinsessa helt nykommen till världen    

Ha nu en fortsatt underbar vecka och var rädda omer och varandra. Tack för att ni finns och tassar in till mig...

KRAMAR LISA

11 kommentarer:

  1. Nej men vilken liten sötnos! Stort grattis till föräldrarna och så till dig förstås! Ja du, vem ville inte ha spets och rysch och pysch på sina barnbarnsflickor (har TRE!) och inte en enda av dom är den typen som använder sånt. Så himla typiskt, haha. Den yngsta är mer vild än tam så på henne skulle en sån där dress med armarna bak passa bättre!!
    Hoppas du haft en fin 6:e juni och att du får tag i fästingmedlet snart.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!
    Underbara lilla tös...!! eller lilla och lilla..hi hi..
    Snälla arbetskamrater du har...:) Vänta bara..tills din brun utan sol verkat..då du..är du brun..eller ngt..hihi..
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    Ps...har precis skickat ett mail...
    Kram igen...:)

    SvaraRadera
  3. Tack goa du för tassen hos mej ♥ GRATTIS till att blivit farmor till ett flickebarn...o så skoj..Kramen / Gunilla (Saknat dej också)

    SvaraRadera
  4. Stoort grattis till det nya farmors-skapet,,..
    Vita ben är det väl inget fel på....

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Stort grattis Lisa! Så himla kul med första prinsessan bland prinsarna. Kan tänka mig att hon kommer bli bortskämd och överöst med de mest tuttinuttiga ting.
    Det där med fästingmedel är svårt. Vi gav vår katt dessa droppar från apoteket för ett par år sedan men då släpade han in MASSOR av festingar som inte ville bita fast i honom utan kröp runt överallt, i soffan, sängen ja verkligen överallt. Sen förra året köpte jag bärnstenshalsband och han hade två festingar på hela sommaren men iår hjälper det inte..
    Ha de nu så gott hjärtat, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. ÅÅÅÅ Grattis hjärtat♥ SÅ söt! WOW. Förstår att du är lycklig. Skämmer bor henne gör du med säkert. Usch vill inte, fästingar är äckliga kryp och jag har haft borelia förra året som jag nu hoppas att inte få i år igen. =( JA nu är energin på topp och en affär till är intresserad av mina saker så nu ska det göras i ordning en visningsväska =)♥ MÅ GOTT PUSS

    SvaraRadera
  7. Hejsan vännen!

    Härligt att höra av dig igen. Har saknat dig!

    STOORT GRATTIS FARMOR ♥♥♥ så härligt det måste vara att få barnbarn.

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  8. Jag har mina erfarenheter av brun utan sol på albylvita ben...Mer säger jag inte:)
    Grattis!! Tänk en flicka efter alla pojkar! Kan tro hon kommer skämmas bort...:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Grattis lilla farmor. Ha en fin helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Grattis till den söta tösen!
    Fästingar är verkligen vedervärdiga djur.. brukar få plocka dem från katterna titt som tätt. Själv har jag klarat mig så här långt, *peppar peppar....* som tur är så slipper jag amputera någon kroppsdel på mig själv. För det skulle jag nog göra i paniken! Hoppas du har det bra. kram

    SvaraRadera
  11. TACK gogumman! Japp nu är det semester här.Välbehövligt verkligen känns det som,trötter som en blå!!SKA ha LOPPIS på lördag i en liten by utanför stugan här... Ha det såå gott nu Lisa!

    SvaraRadera