måndag 18 juni 2012

Hallojs raringar..

Tack för alla goa tassar..Har varit i Dalarna pussat på mina underbara barnbarn. Trätt snören till skyddsnätet på studsmattan prinsarna fått och sen studsat så rumpan har sendrag ännu. Inga större
inredningspartyn har åstadkommits men önskar mig hett en städerska just nu. Kanske är lösningen en husbuss.. Nåt måste ske innan jag är helt utnött och fortfarande hemlös...

Hann inte med att åka till mamsen prata en stund så det får bli nästa vända. Kanske nån bilfirma kan ha mig som testare av deras bilar... Jodå jag älskar min nya bil..hon är min ängel..Dark Angel

Idag har jag VAH ...vård av hund. Tur man var ledig efter jobbhelg för det var inte så bra ersättning för de. Min stackars superludna, mjuka goa Fjomp blev akut sjuk tidigt imorse. Bakbenen bara vek sig och han gnydde och vinglade runt som en fylltratt.. Akut ner till dyrelegen som gav två injektioner, cortison och antibiotika. Han hade hög feber också. Visste inte riktigt vad de var men trodde kanske på ev Borellia. Stackarn kan inte gå än och har sovit i mitt knä hela dagen. Förökte kissa när jag bar ut han men sjönk ihop och , ja ni kan tänka er. Men vi fick duscha om man säger så.
Känns svalare på nosen så nu ska vi lägga oss. Har återbesök hos dyrelegen imorgonbitti..

Ha de så bäst alla raringar och ta vara på dagen och varandra...



Kramar Lisa

13 kommentarer:

  1. Neeej, lilla Fjompen:( Hoppas verkligen alla medikamenter funkar. Du kan hälsa honom från mig, har också fått antibiotika mot den där rent ut sagt förbannade fästingsjukan.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Naaaw stackars lille Fjompen :( Jag hoppas att han kryar på sig och blir frisk fort !!
    Ha en underbar dag hjärtat ღ
    Kramar i massor till dig

    SvaraRadera
  3. Godmorgon min vän!!
    Ja du husbuss..vore nog bra..!
    Tänk då behöver du ju inget annat boende..och ingen bil..två flugor i en smäll..hi hi...

    Nu hoppas jag att lilla Fjompen kryar på sig..och att han mår mycket bättre idag!!

    Ha en underbar dag..vännen!!
    Kramar Annika.

    Ps..Tack för mailet..kommer snart svar..:)

    SvaraRadera
  4. Skulle vara såå gött med en städerska som kom hem o gjorde rent varje vecka;)) Vi målade trappan vit för ett tag sen o nu ser det ut som om vi ägnat oss åt diverse hår- och luddodlingar där...Stackars Fjompen, hoppas han har bättrat på sig vid det här laget, det finns inget som är jobbigare än när djuren mår dåligt:(
    Stor kram till dig, hoppas du får en solig fortsättning på veckan ♥
    / Fia

    SvaraRadera
  5. Hejsan raring! stackars lille Fjompen..hoppas han kryar på sig fort.och massor av kramar till dig Lisa♥ kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Men stackars liten då...Ojoj, hoppas han snart blir bättre!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Hoppas fjompen har piggnat till lite idag:) ♥

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Stackars liten. Hoppas medicinen hjälpte. Ingen mysig sjukdom det där.
    Ja, du far och flänger så rätt vad det är är du väl inne i väggen!! Ta hand om dig lite bättre vännen.
    Hoppas du får en fin midsommar.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  9. Ooo...
    Lille söta
    Hoppas han mår bättre
    Önskar dig en fin vecka
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  10. Åhh, stackars lilla Fjompen.. Vi har fästinghalsband på vår lille fjomp så förhoppningsvis slipper vi det här..
    Ditt paket har kommit och den lilla söta klockan står nu på hyllan bredvid sängen uppe i torpet..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Å stackars Fjomp och stackars er! Aldrig roligt när ens djur är sjuka. Hoppas att han har blivit bättre. kram Lila-Christina

    SvaraRadera
  12. stakkars liten, men kjempe søt. Ha en fin uke du også. Sweden here I come tomorrow:-)

    SvaraRadera
  13. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    SvaraRadera