tisdag 12 juni 2012

HEMLÄNGTAN...


Hej Rarisar..

Jisses så jag saknat er godingar. Men ni fanns kvar som tur var. Visst är det härligt att man kan ha sina svarta dagar och ändå ha vänner som står kvar. De är väl en stor gåva i livet de. Jaha annars då, jo Fjompen är indränkt i Frontline det enda som hjälper här i detta invaderade område. Så nu vågar jag sova utan skyddsdräkt. Helgen var vikt till Mannen dotter som tog studenten, tänk grynet har blitt stor. Önskar henne allt gott i livet.  Söndagen fräste vi till Norge igen, tänk vad jag önskar att de kommer nån sån där stråle som dom har i rymdserier snart så man kan resa supersnabbt. Jag är såååååååå less på att åka bil men de får gå...eller de måste gå.

Jag har fått en sån vidunderlig hemlängtan just nu, till min uppväxt. Jag tror jag börjar bli väldigt gammal och nostalgisk.. Fast mest längtar jag efter mina barnbarn och att få gå till mamsen och prata av mig, även om hon inte svara så finns hon ju där..

Joodå har varit på loppis en sväng och vet ni vad som följde med hem, en spinnrock. Vad jag nu iall världens dagar ska med den till. Kanske behöver vård,  Loppisberoende, men den bara var sååå fin och dessutom var den dekorerad med bilden å damen som haft den..



I en sliten ram hängde hon 83 åriga Mathilda Andersson från Årla i Sköllersta som ägt denna spinnrock och använt den flitigt. Allt fanns kvar och den var så snirklig och vacker. Sen gjorde ju inte priset ont heller 70:- . Så hon bara måste ju flutta in eller hur....

Glöm inte att gå in och delta i Ljuva Skimmelgårdens utlottning om ni inte redan har gjort de. Titta gärna in i hennes fina butik också. Hon är så go och har så mycket fint...

http://skimmelgarden.blogspot.se

Nu godingar ska jag ta en dusch och krypa ned med Fjompen, för gissa vad. Jag har börjat motionera på mitt löpband...Så imorgon kommer jag väl inte ur sängen...

Tack att ni tittar och tassar in alla raringar...

Kramar Lisa

13 kommentarer:

  1. Du är för go du!
    Har du börjat motionera?? Räcker det inte med att springa på loppisar? :-)
    Stor kram
    Veronica

    SvaraRadera
  2. Ha ha man behöver inte gilla dalahästar sötnos.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Skönt att du har fått dränkt in fjompen;) Fästingar är juvidriga!!!! Jag kör med fästinghalsband på mina.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej gumman! Stort tack för den fina kudden! För jag förmodar att den är från dig, även om du inte skrivit någonstans att det var du!! Jag blev jätteglad för den och för tvålarna som luktar ljuvligt. Ska visa det i inlägg i morron. Har inte hunnit idag.
    Ja, nog förstår jag att du längtar hem. Inte bättre när hundarna fått kattloppor du! Hatar att ha henne i sängen, men försök mota bort det envisa stycket. Men hur kul är det när hon har kompisarna med sig??? Tack och lov ger dom sig inte på människor.
    Ha det så gott i vårt grannland. Har du inte semester nån gång?
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Godmorgon vännen!!
    Jag har saknat dej också!!
    Förstår att du längtar hem..jag tror att det alltid blir så någon gång i livet...att man vill tillbaka dit man kommer från!Duktig du är...som börjat träna..heja heja!!!
    Ha nu en underbar dag....!!
    Kramar i massor.../Annika

    SvaraRadera
  6. Hej vännen....så gött att du är tillbaka. Och en spinnrock dom är så charmiga. Kul att veta var den kommer ifrån :)
    Lycka till på löpbandet.
    Ha de väl från Maria ♥

    SvaraRadera
  7. Va bra att du har börjat motionera! Nu sticker jag en sväng till mitt andra hem! Kommer tillbaka i juli! Hoppas du snart får semester och får träffa dina barnbarn och sitta vid din mammas "ställe" och prata lite! Kramar Lila-Christina

    SvaraRadera
  8. Avskyr fästingar...har lyckats få borelia och det är inte jättekul:( Så du gör rätt i att vara rädd om både er människor och lille Fjompen. kan aldrig sluta tycka att det är världens gulligaste hundnamn. Spinnrockan kanske du ska ha som klätterställning åt en blomma. Såg en som hade det och det var jättefint.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Hej, nu var det ett tag sen ;))
    Har läst dina inlägg men inte lyckats kommentera via iphonen, det är nåt knepigt med kommentarer som ska verifieras med lösenord... jaja, denna tekniken!
    Skönt att du fått ordning på fästingarna!! Inte kul med dessa små monster!! Vet precis hur du haft det, det var likadant när vi hade sommarhus på Orust - plockade 20-30 st på hundarna varje dag... Tills vi fick ett dundermedel skickat från vänner i Tyskland (kommer inte längre ihåg vad det hette)
    Så fint med "historia" till spinnrocken, du hittar säkert en plats för den.
    Tänk, det är kanske nåt med åldern då... Jag kan drabbas av en sån obeskrivlig längtan efter mamsen och papsen och den där (barndoms)tryggheten hos dom... Jaja, c´est la vie!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  10. Men vilket härligt fynd;) och stort välkommen tillbaka,du har varit saknad;)

    Önskar en härlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
  11. Tack hjärtat för dom fina orden om bakverken. Det har blivit mycket av det just nu. Igår gjorde jag även ätbara såna haha. Josefin fyllde ju 5 år. Allt bra med dig??? KRAM♥

    SvaraRadera
  12. Vill bara skicka över ännu en kram!!
    Sköt om dig
    /Veronica

    SvaraRadera
  13. Halloj där sötnos
    Ha ha mannen frågade just hur många tvålpumpar jag köper. Mitt försvar var att man får väl byta lite :O)
    Du får väl designa en egen grå och vit häst så kan jag måla en :O)
    KRAAAAAM

    SvaraRadera