tisdag 11 januari 2011

Lida pin, en ny innebörd......

Började dagen med att ligga på rygg nedanför trappen när hunden skulle på morgonpromenad. Hade inte stängt ytterdörren för jag skulle slänga in tidningen till mannen, som kommer utrusande i underläderna och undrar
om jag överlevt.
Liggande på rygg med två soppåsar och en hund meddelade jag lugnt att
det gott bra. Skickade sen in honom så folket kunde gå vidare
och kravlade upp. Dagen fortsatte i samma stil, 12 pack ägg
utspritt över köket.

Avslutade sen kvällen med en riktig höjdare, av skulle dom vackra lösnaglarna jag satte på i mitten på december. Började bli så svårt
att måla och pyssla med dom. Inhandlade en vätska som man skulle stoppa ner fingrarna i. Sagt och gjort, hällde vätksan i en plastburk som det varit Creme Fraiche i och stoppade ner ena handen. Passade på medans övriga familjen skulle se film. Kändes varmt, efter en stund kändes det kletigt på naglarna. Tittade ner mot bordet och såg till min fasa att
plastburkens nedre och botten smält, vätskan runnit ut och det mesta av
burken satt fast i mina naglar. Mannen rusade för att hämta papper och
försöka vardagsrumsbordet och allt som fanns på det.
Så de senaste timmarna har jag tillbringat med att försöa få loss en plastburk samt lösnaglar från mina fingrar. Kvar finns just nu något
som påminner om naglar och min längtan efter nya är inte stor.



Skoja bara


Sovrumsfönstret
Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar