onsdag 11 juli 2012

Städtanten...

Hallojs raringar...


Hahhahaa nu vet jag exakt vem jag liknar  med mitt misslyckade snålhår..Har ni sett det engelska programmet om de där två städtanterna som drar runt i förfärliga hus och lägenheter och sanerar..Exakt som hon med knuten ser jag ut..Gulhårig. Såg mig själv i spegeln i morse när jag satte opp håret ...Japp hennes tvillingsyster log mot mig...haaaaaahaa. Fast de höga klackarna hon stolpar runt på klarar jag då inte. Men de kunde vart värre...eller njaaa

Natten har bjudit på jag vet inte vad, men vaknade och låg på tvären i sängen. Hyresvärden har blivit hemlös så han håller på och bygger klart andra hyblen bredvid och har visst inte tid att sova en blund om natten. Fjompen som bestämt sig för att inte gilla han inte ens hans röst , morrar så fort han hör ett ljud av den mannen. Jag tror att Fjompen är lite rädd att han ska stoppa opp han också som alla de djur han har under oss, läskigt att se in genom fönstret ibland och stirra rakt in i ögenen på nån älg eller annan oppstoppad stackare. Så han har mer eller mindre morrat och vaktat hela natten..

Sen fick stackaren lov att jobba idag också, så nu ligger han helt utslagen på soffryggen och snarkar. Men han har ju glatt många boende idag. Alla är sååå underbart snälla mot han. Tänk att man kan ha de så bra att man kan ta han med på jobben...Heja Norge

Igår shoppade vi en tur. Fjompen fick en ny bilbur och jag lite smått och gott inredningsmässigt. Sen slank de ju ner en del barnkläder förståss. Kan inte låta bli...Sååå billigt på rea här...


Kökshyllan har somrats till lite också...






Nu har vi nedräkning..Tvååå dagar kvar sen ni ska vi ha semester..Ljuvligt..Jag kommer fullständigt strunta i om de regnar eller snöar. Jag ska bara vara och hälsa på nära och kära.....Åka opp och prata med mamsen, längtar så de gör ont i hjärtat...

Nu mina raringar får ni ha en fin torsdag och var rädda om er och varandra...Tack för tassar och tittar ni är underbara...Allt gott till er

Kramar Lisa

27 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Tror att du och Fjompen gör succé. Tja undrar om du ser ut som frun i Simpson..hihi...och den morrande hunden!!
    Skojar bara!!
    Såå skönt med semester..håller tummarna för att du skall slippa snö..iaf ännu på ett tag!!
    Ha det gott vännen och var rädd om dej!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej söta Lisa! Hahaha DU är ju såå rolig tycker jag! Ja men visst känns det konstig att nästan behöva en stege för att komma längst upp i sänahalmen,hihihi...Men underbar att ligga i! Nu ska ju jag o gubben tillbringa första natten tillsammans som gifta i sängen! Hahaha just i denna säng iallafall.. Ha det gött på din semester nu gullet ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  3. Har mailat dej!!!!
    Snälla vännen..kan du inte ta bort ordverifieringen...det är jättesvårt att läsa bokstäverna ibland!!
    Tackar!!
    Kram igen/Annika

    SvaraRadera
  4. Den mannen hade nog jag också morrat på.. Finns väl inget som är så läbbigt som en massa uppstoppade djur.. Det passar bäst på museum eller i en biologisal..
    Kökshyllan har du fått till somrig och fräsch minsann..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Jodu...:) Jag är ju mörkhårig, brukar färga det lite rödbrunt. Fick en gång för mig att jag skulle bleka lite slingor. Själv. Och sedan färga det rött så det blev massa fina skiftningar i. Resultatet blev ett ILLRÖTT hår som hade skådisen Claire Wikholms-orangea ton! Jag fick PANIK och smöööög in på ICA precis när de öppnade så att så få som möjligt såg mig...Och köpte en färg i mahognybrunt, som vanligt och färgade över alltihop. Just slingor kanske man ska överlåta till proffsen...:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej Lisa...hoppas verkligen att du får bättre semesterväder än jag har haft...min sista helg nu sedan börjar jag jobba igen..'du kan det där med och fiffa i hyllor du..så fina saker!...Ha det gott Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Vilken fin kökshylla!

    Apropå tvålen du frågade om - den doftar underbart! Svårt att svara på vad, parfymerad helt enkelt men mycket gott!

    kram Mia

    SvaraRadera
  8. Hej söta du ♥ så fint du fiffar och pysslar! ja du mitt hår ser ut som en risbuske nu!! ha ha..men vad är väl en bal på slottet ;)) kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Har shoppat den fina brickan med rosor du visade för några dagar sen!Den är ju så gullig och fin! Tack för tipset. Ser att du har gulliga rosenmuggar på din hylla. Du hittar så mycket fint./Kram Lila-Christina

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!

    Alltid kul att piffa till det lite, så söta muggar! Jag har semester om en vecka och då hoppas jag verkligen på SOL!

    Ha nu en super skön semester!!!!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Kikar in och önskar dig en helt underbar helg, kram Maria ♥

    SvaraRadera
  12. Ha det underbart vännen. Njut nu!
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Vad jag tycker om dig versus städtanten vet du redan;)) Superfint hyllpiff har du åstadkommit, skulle vilja ha en sån hylla men har ingen bra plats att hänga den på (får fixa nytt hus först;)... Snacka om creepy hyresvärd, inte undra på att Fjompen morrar vid blotta åsynen...Hoppas du stornjuter av ledigheten nu ♥♥
    Kram fia

    SvaraRadera
  14. Heja Fjompen, heja...bara morra på en sån typ...
    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. Hej,kul att kika in hos dig;) och vem ser inte ut som städtanten:))
    ha en fin vecka...kram/Anne

    SvaraRadera
  16. Vad fint du gjort det. Och toppen att kunna ha med sig hunden på jobbet. Vet inte om det vore så lyckat med Fia Fnutt, hon hade säkert hoppat upp hos nån av de gamla och gosat lite, haha. Inte så populärt hos alla.
    Förstår att ni har semester nu och unnar verkligen er det. Njut av ledigheten och hälsa på alla från norr till söder. Men ta er tid att njuta av varann också!!
    Ha det!
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  17. Hej! Hoppas du har (haft?) en härlig semester och att du har fått tid att göra allt det där som du har längtat efter och att en massa ny energi har tankats på! kram

    SvaraRadera
  18. Hoppas ni har en fin semester eller har haft.
    Ha en fin vecka nu kram från Maria

    SvaraRadera
  19. Hej gumman! Var bara är du? Börjar bli orolig när du inte hör av dig härinne.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  20. Så länge sedan du skrev något...hoppas allt är väl.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  21. Förstod att det var väldigt längesedan jag var här inne hos dig. Var har du tagit vägen, vännen? Hoppas att allt är väl med er.

    kram Emma

    SvaraRadera
  22. Saknar dig vännen. Hoppas allt är bra . Kramar

    SvaraRadera
  23. Även om vi inte personligen är bekanta så hoppas jag allt är bra...

    Kram Annika

    SvaraRadera
  24. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvaraRadera
  25. Hur beskriver författaren sitt utseende med det "misslyckade snålhåret"?
    Visit us Telkom University

    SvaraRadera