söndag 8 juli 2012

ZZZZZZZZZZZ

Hallojs raringar...

Helgjobb har de vart här. Jag och Fjompen har trillat runt på jobbet hela helgen. Ja han har legat och sovit under en stol också. Han blir lite sliten efter att följa mig runt i korridorerna och han är inte riktigt frisk ännu heller. Lilla fjustret.. Men han har strävat på bra och dom är såå glada på jobbet när han är med. Att han sen tuffar runt så tyst och blir kvar på nåt rum ibland är en annan femma..Men nu ligger vi hemma på soffan och latar oss...



Ja jag kan ju inte inta samma ställning med bästa vilja i världen men nåt liknande i allafall...

Igår hade jag övertrötthetsrace. Det regnade på fredagnatt så stuprören , (de delar som finns) hann inte med. Lät som mormor sa när man var liten slasktroll. Sen där det fattas en del rör till marken lät de som man låg under Niagarafallen gånger två...Ja jag har ju förståss inte varit där då men..Inte ens DJUPT inborrade nya örpluggar hjälpte. Så det blev ca en timmes sömn innan jobb. Fjompen paxade duschen. Ett tag funderade jag på att flytta madrassen dit men kom på att jag nog inte skulle få den genom dörren. Gissa vem som var mördarsugen på hyresvärden den natten...När jag kom hem utan att ha somnat i nåt hörn på jobbet så var jag som en uppdragen fjäder kunde inte sitta still. Så det blev byte av sängkläder dammsugning, golvtork, tvätt, dammning, hundpromenad i skogen. Tom stackars Fjompen fick sig ett bad. Även jag fick en dusch sist av allt. Men sen gick luften ur.....


Har tom fått upp lite andra gardiner i sovrummet, inte illa pinkat av en trähäst eller hur....

Nu ska jag och Fjompen ta en kvällskiss och sen ska jag vräka i mig en hel liter norska supergoda jordgubbar. Har nu fem arbetsdagar kvar sen blir de semester...........

Ha en underbar start på veckan raringar..Njut av sommaren, varandra och le mot dom ni möter..

Kramar till er Lisa

11 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Vilken underbar Fjomp du har..!!
    Så mysigt sovrummet ser ut..och underbara gardiner!!
    Men du..vad tusan är det för hyresvärd du har...!!
    Har äntligen knåpat ihop ett mail..så det ligger och väntar på dej..:)
    Ha det så gott du bara kan..och var rädd om dej!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej!så fina gardiner,borde också byta,men orkar knappt tänka tanken,skall jobba 2 veckor..så nu börjar batterierna bli tomma!! Mysigt att ha fjompen med på jobbet,kan tänka han är en favorit även där ;) hoppas jordgubbarna smakade bra ;0 kram kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Hejsan vännen!
    Så himla smidigt att du kan ha Fjompen med på jobbet och jag kan tro att han charmar de gamla :).
    Hoppas han snart är helt återställd och sitt gamla vanliga jag.
    Snygga gardiner du har satt upp. Skulle behöva lite nya gardiner här hemma oxå men börjar bli lite lite sugen på färg.
    Ha nu de så bra och hoppas gubbarna var goda.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Ja du vännen, regn verkar det finnas gott om, men jag hoppas att få hinna med någon stranddag denna sommar.. För det behövs verkligen! Skönt med semester, jag jobbar ca 2 ½ vecka till.. men sen så.... Ha det bäst! kram

    SvaraRadera
  5. Jösses, att vara så aktiv efter att ha sovit så lite?! Att du orkade. Men du fick ju mycket gjort. =0) Hoppas att de där rännorna blir fixade snart.
    Fina gardiner du har hängt upp!
    2,5 jobbdag kvar sen är det semester! Stå ut de dagar som är kvar!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så söt han är där han ligger.. Och vad kul han kan vara med och glädja på ditt jobb..

    Usch för att inte kunna sova =( Det där får minsann hyresvärden fixa, så skall du inte behöva ha det..

    Ha nu en fin kväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Ja gud detta med sömnen,vad viktig den är!! JAG lovar att jag ska försöka varva ner några dagar här och nu! hahaha ja vi har bara kunnat ha 80 sängar i vårat minisovrum förut,nu är dom sålda o i morn kommer det´"stora sängarna" Kram ♥ Jättefina gardiner du satt upp! Gunilla

    SvaraRadera
  8. Vilka snygga gardiner vännen!!! Och hunden är bara för söt;) Kram

    SvaraRadera
  9. Herreminje vad du sliter o fejar;)) Känner igen det där med stuprören, det är som med lister när man bygger om, det blir aldrig klart! Skönt att Fjompen mår bättre, härligt att kunna ta med honom till jobbet ♥ Snygga gardiner också, var fick du tag i dem?? Lite härmvarning, kanske...;)
    Kram o ha en härlig dag! Här regnar det som tusan...// Fia ♥

    SvaraRadera
  10. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvaraRadera
  11. What additional task did the author accomplish in the bedroom, and what amusing detail is mentioned about the curtains?
    Greting Telkom University

    SvaraRadera