söndag 3 juli 2011

Blond...Javisst

Halloj raringar..
Idag är jag lite småsurilsken. Har bjudit på skrattfest i helgen så alla som hört om min nyhet bara ler och ruskar på huvudet när dom ser mig. Jaja Lisa du är ju blond. Jadå de är jag och de bjuder jag på också...

Jo det var som så att jag hörde på morgonradion i Norge (lyssnar på väg till jobbet) en reklamsnutt för en ny sorts snigelfälla. Man satte ut din i trädgården och när tio sniglar krupit in så stängde den igen. Sen skulle man i förväg ställa in den på hur långt den skulle skjuta iväg sniglarna, 500 eller 1000 meter. Sen sköt den ut sniglarna på inställt avstånd och öppnade igen. Åhh, helt genialt tyckte jag, vi har ju lite problem med sniglar på vår väldigt lilla gräsplätt hemma. Slängde mig in genom dörren när jag kom hem och berättade för Mannen. Han började genast vrida sig av skratt och frågade om jag berättat det för någon annan. Näää, de hade jag inte. Bra sa han gör inte de. Men de gjorde han i helgen så det räckte.
Jag är iallfall stolt över att vara blond och ev dum nu dååå..

Men vet ni vem som ska till Norge och leta snigelfälla i veckan, jooo
det är jag de. Undrar lite också goa vänner är det bara jag som tror på den eller finns det nån mer ?? Om jag finner en så har väldigt många lovat gå med den runt halsen och be mig om ursäkt, hahha.



Idag blir det foto på bössan som vandrade runt i Göteborg
och numera bor i vårt sovrum.





Vacker tycker mannen, ja vad vet jag. Kanske kan
jag skjuta sniglar med den, hihi

Ha de så härligt idag nu alla söta rara som tassar
in. Tack för att ni värmer mig


Kramar från Lisa

13 kommentarer:

  1. Ja du...vad skall man tro..men om Norrmän..kan man ju tro det mesta..hihi...
    Förstår att det ev skall bli kul att se hur många som går med den runt halsen...:)
    Önskar dej en fortsatt härlig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Haha, otroligt kul;))) Rätt åt alla om det är så att fällan verkligen existerar, snacka om rena nöjet att skjuta iväg sniglarna! Typiskt norrmän...! Bra med en bössa i sovrummet också, det gäller att vara på sin vakt.
    Ha det gott nu, hoppas du får en lugn kväll...
    Kram fia

    SvaraRadera
  3. Hej Lisa! håller tummarna att den där manicken verkligen finns :) så de får gå med svansen mellan benen sen... Ha ha Kan se gubben framför mig när han vandrade med bössan...kramizar Jessica

    SvaraRadera
  4. Hejsan goa du!
    Hoppas innerligt att du hittar din snigelfångare så du får hänga den om halsen på dina vänner. Vore en härlig syn :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Hihihi! Jag hade också trott på det och jag är också blond!!

    SvaraRadera
  6. Snigelfällan låter ju genialisk! Om den inte finns så kanske det går att uppfinna!?

    Ha det gott!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  7. Nej nej inte kan man ha för mycket kuddar inte:):)
    Så mysigt.
    Lycka till med faten. du klarar det säkert galant:)
    Ha en ny skön vecka !!
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  8. Ja, jag hoppas verkligen att du hittar den här snigelfällan. Finns väl inget som är så njutbart som att hämnas =).
    Skratta bäst som skratta sist..
    Visserligen låter det ju lite otroligt men man vet ju aldrig med norrmän..
    Själv använder jag mordvapnet snigelfritt och det har funkat jättebra..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Hej söta du!
    Ah ett gevärr i sovrummet. BÄst o ha mannen vid sidan om dig. HAHA
    Förresten ville du beställa ett par kängor?
    De jag sålde ut på TRADERA seneast kan jag sy liknande för 180:- om så önskas?

    Kramis Fredde

    SvaraRadera
  10. Jag är också blond (just nu), så jag hoppas och tror att du hittar en sån snigelfälla!

    SvaraRadera
  11. ...Hejsan vilken härlig blogg jag fann här...Å skrattat fick jag göra det allra första jag läste...jag skulle gå på det direkt fast jag är svensk o rödhårig,hahaha...Skrattar bäst som skrattar sist brukar det ju heta.Gillar din humor o sätt att skriva på! ha det gott så kommer jag igen o hälsar på...Kram/ Gunilla

    SvaraRadera
  12. Hej söta du
    min email: fredde73lindberg@hotmail.com
    Så håller vi kontakt om adress och dyl.
    Kramis

    SvaraRadera
  13. Ha, ha, va roligt!! Jag kan faktiskt se det framför mig:-)Bössan
    är faktiskt riktigt snygg(som inredningsdetalj)

    Kramar Malin

    SvaraRadera