tisdag 27 september 2011

Ljuset är tänt igen...

Hallojs raringar..

SÅ är man tillbaka igen då. Har strechat (säkerligen felstavat) , smort mig, umgåtts med Mr Voltaren, legat på värme och under kan ske jag är som ny igen. Men jag ska INTE dika igen, ja inte med benen
iallafall. Då får de jäsiken bli med spade i såfall. Regnet har flytt från Norge och solen kommit så
härligt. Hemma i Sverige i helgen fick ju mannen kånka in mitt senaste fynd uppför trappen och
som grädde på moset putsade han några fönster också. Är lite tjänstvillig nu när jan ska hämta hem
ett lass till med saker till sin handelsbod. Tror nog han tänker ha en utlottning till snart girls för han
är lite hemlighetsfull den rackaren...


Visst är det härligt nu när man kan börja tända ljus och lampor igen.  Serni så mörkt det börjar bli här i Norge redan. Och ja blomman lever än....Men som sagt nu är ljuset tänt igen..


Måste bara visa vad jag fick på personalmötet här i Norge. En blomma med ett gulligt kort för att
jag inte haft nån frånvaro på fyra månader. Jag har aldrig upplevt nåt liknande , blev så glad. Tänk
att få känna sig uppskattat på så kort tid. Ångrar absolut inte att jag började jobba här.

Idag har vi bakat svenska bullar med de boende. Färsk jäst fanns inte så de fick bli nån sorts
torrjäst. Har aldrig använt det förr. Vi väntade snällt i en timme nästan men inget hände, degen
låg så snällt kvar i botten på bunken. Nåja för att hinna få till nåt under dagen så bakade vi ut
och gjorde bullar. Prövade sen att få till jäsning på plåten men se de kom ingen där heller under
30 minuter och jag ville ju hem idag.  Så vi stoppade in plåten i ugnen och då hände de saker
minsann. Det jäste och jäste men blev nåt bull liknade ialla fall. Jag är väldigt glad att ingen
hade ätit svenska bullar förut utan snällt och belåtet satte i sig de som vi fick till och jag kan
lova att det aldrig kommer nån bild på dessa bullar. Och jag kommer heller aldrig mera att
använda torrgäst....

Ha de nu så bäst alla ni raringar som tassar in. Har saknat er och undrat vad ni hittat på.
Imorgon ska ni få se de superhäftiga muggarna jag köpte på Liertoppen sist...

Kramar Lisa
  

8 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Tror att vi har ngt telepatiskt..hahaha..här skriver jag till dej..att jag saknar dej..och vips kommer både kommentar och inlägg här!!!
    Så skönt att du är tillbaka igen!!
    Jaså..du umgås el har gjort med Mr Voltaren..och jag med Mr Mys..hihi...
    Ja du såå mörkt..på morgonen vet man inte om det är just morgon..el natt!!
    Fortsätt ha en mysig kväll!!
    Kram Annika

    Ps..klart vi skall ses till sommaren och ta en fika på Snäckan!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du mår bra igen och att du är tillbaka i bloggvärlden, saknat dina små anekdoter;) Kul att känna sig uppskattad på jobbet! Christina

    SvaraRadera
  3. Halloj gumman
    Trodde du blev liggande när jag inte hörde nått från dej :)
    Åhhh va spännande att se vad du hittat för fint.
    Så kul att bli uppskattad på jobbet ,va gulligt.
    Ha de så himlans toppen ;)
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  4. Men så fint med uppmuntran för att du inte varit sjuk! Nästan så du knappt "kan med" att bli sjuk nu då kanske:) Fast du skulle nog BEHÖVA vila dig efter vad du skriver...Stackare...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej Lisa!
    Vill bara tala om att alla mina inlägg nu, blir på vitavidder.blogspot.com
    Har tagit bort de andra bloggarna, bara strul...hoppas den här funkar bättre nu då
    Ha det bra så länge..kram Marie

    SvaraRadera
  6. Hejsan Lisa!
    Troddde du blivit så dålig av ditt dikande att du inte kunnat blogga. Kul att du är tillbaka.
    Vad roligt med lite uppskattning på jobbet och du torrjäst det ska nog inte jag heller testa ;).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Va kul att du är på benen igen! Ja, vad skulle man gjort utan Herr Voltaren! Tänk om alla arbetsgivare hade varit så omtänksamma mot sin personal. Så härligt att få en blomma så där oförhappandes. Kram

    SvaraRadera
  8. Skönt att du mår bra igen och är tillbaka till bloggande.
    Håller helt med dig att det är mysigt med tända ljus och lampor. Igår kväll tände vi massor med ljus.
    Börjar älska hösten faktiskt för det är fortfarande varmt och regnar inte. Bara det håller i sig så här lite till.

    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera